دادرسی بدون کاغذ در شعب حل اختلاف سراسر استان مرکزی آغاز شد

با حضور رئیس کل دادگستری استان مرکزی و سایر مسئولان دستگاه قضایی استان، شعبه الکترونیک شورای حل اختلاف این استان به بهره‌برداری رسید.

دادرسی بدون کاغذ در شعب حل اختلاف سراسر استان مرکزی آغاز شد

حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی، در آئین افتتاح شعب الکترونیک شورای حل اختلاف استان مرکزی اظهار کرد: اجرای سیاست های روز و نوین و فناورانه قوه قضاییه، اتفاق بزرگی است که در شورای حل اختلاف استان رقم خورده است. دادرسی الکترونیک برنامه اولویت دار قوه قضائیه در سال جاری است.

وی، افزود: در دادرسی الکترونیکی گذار از سنت به فناوری و سیستمی شدن و کاهش رفت و آمد ارباب رجوع مدنظر است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی، با بیان اینکه دستگاه قضائی این استان خود را مقید و متعهد می‌داند که توان خود را برای گسترش دادرسی الکترونیک تماما بکار گیرد، تصریح کرد: این مهم از یک ماه پیش عملا آغاز شده و از روز جاری دادرسی بدون کاغذ در شعب حل اختلاف سراسر استان اجرایی شده است.

موسوی، بیان کرد: این نوع دادرسی در حافظه سیستم ثبت و ضبط شده و تمامی مراحل از بررسی تا پایان صدور رای و ابلاغ در سامانه ثنا در موارد مربوط به تامین خواسته، انحصار وراثت و تامین دلیل به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی، اضافه کرد: امیدواریم خروجی این سامانه افزایش رضایتمندی مردم و تسریع در امور مراجعین باشد بویژه اینکه تمامی مراحل رسیدگی بدون صرف هزینه و زمان طولانی انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها