بازداشت بیش از ۱۲۰ مزدور سودانی پیش از ورود به جنگ لیبی

سودان از بازداشت بیش از ۱۲۰ تن از شهروندان این کشور که قصد سفر به لیبی و جنگیدن در صف نیروهای خلیفه حفتر را داشتند، خبر داد.

بازداشت بیش از ۱۲۰ مزدور سودانی پیش از ورود به جنگ لیبی

به نقل از عربی الجدید، نیروهای امنیتی سودان ۱۲۲ مزدور که برای جنگیدن در کنارشبه‌نظامیان خلیفه حفتر٬ رهبر نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" در شرق، قصد سفر به این کشور را داشتند، شناسایی و دستگیر کردند.

جمال جمعه، سخنگوی نیروهای پشتیبانی وابسته به ارتش سودان طی نشست خبری گفت به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر جنگیدن جوانان سودانی در ازای دریافت پول در لیبی اقدام کرده‌اند و در جریان عملیات‌های مختلف در دارفور ۱۲۲ تن از جمله ۸ نوجوان را که در حال حرکت به سوی لیبی بودند، دستگیر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این درحالی است که اخیرا شواهد و مدارکی به دست‌ آمده نشان می‌دهد که نظامیان شرکت خصوصی «واگنر»، روسیه، شبه‌نظامیان جَنجَویدها در منطقه دارفور در غرب سودان و شورشیان چاد در لیبی در کنار شبه‌نظامیان حفتر می‌جنگند.

گفتنی است شبه نظامیان جنجوید گروهی سودانی است و در ازای دریافت پول برای نیروهای کودتاچی به رهبری خلیفه حفتر می‌جنگند. این گروه همچنین متهم به نسل کشی طی جنگ داخلی دارفور است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها