درخواست از عربستان برای روشن کردن سرنوشت ۵ زندانی یمنی

یک سازمان حقوق بشری امروز (یکشنبه) از مقامات سعودی خواست فوراً سرنوشت پنج یمنی بازداشت شده نزد این کشور از جمله یک مبلغ این کشور را مشخص کنند.

درخواست از عربستان برای روشن کردن سرنوشت ۵ زندانی یمنی

در بیانیه منتشر شده از سوی سازمان حقوق و آزادی‌ها موسوم به "سام" که دفتر آن در ژنو قرار دارد، آمده‌ است: ما خواهان روشن شدن سرنوشت عبدالعزیز الزبیری مبلغ یمنی هستیم که از زمان بازداشتش توسط نیروهای سعودی در ۲۰ ماه مه گذشته در زندان‌های عربستان بوده و خبری از آن نیست.

در این بیانیه تأکید شده است: همچنین خواهان آزاد شدن چهار بازداشتی دیگر از جمله محمد البکاری، فعال یمنی بازداشت شده در هشت آوریل ۲۰۲۰ هستیم.

طبق این بیانیه، خانواده الزبیری هیچ پاسخی از مقامات سعودی درباره مکان و دلایل بازداشت او دریافت نکرده‌اند.

در حالی‌که این سازمان به دلایل بازداشت الزبیری اشاره نکرد، حساب زندانیان عقیدتی (جمعیت حقوقی سعودی) ۱۱ ژوئن در توییتر نوشت: برای ما مسلم شده عبدالعزیز الزبیری از رهبران حزب الاصلاح یمن،‌ بزرگترین حزب اسلامی در این کشور از بیستم ماه مه بعد از ربوده شدن از منزلش در مکه تحت بازداشت خودسرانه قرار گرفته است.

در این توییت اضافه شده است: بازداشت الزبیری به دلیل مشارکتش در یک تماس ویدیویی در قالب همایشی در ترکیه به میزبانی انجمن دانشجویان یمنی در اواسط ماه رمضان بود.

عربستانی‌ها هیچ واکنشی به این بیانیه سازمان حقوقی "سام" نداشته‌اند.

عربستان معمولا واکنشی به اخبار منتشره درباره بازداشت‌هایش علیه شاهزادگان، فعالان مدنی و حقوقی نمی‌دهد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها