انصارالله، سازمان ملل را مسئول شکست توافق تبادل اسرا دانست

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن، فرستاده سازمان ملل به این کشور را مسئول شکست توافق تبادل اسرا دانست.

انصارالله، سازمان ملل را مسئول شکست توافق تبادل اسرا دانست

به نقل از المسیره، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن خاطرنشان کرد، فرستاده سازمان ملل به یمن و تیم آن مسئولیت شکست توافق عمان در خصوص توافق اسیران را برعهده دارند.

المرتضی همچنین تصریح کرد: از حدود تقریبا دو ماه پیش برای اجرای آنچه توافق شد، آماده شده‌ایم اما طرف‌های متجاوز به مخالفت خود با این تواق پافشاری دارند و سازمان ملل هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

وی در ادامه افزود: عملکرد ضعیف فرستاده سازمان ملل و تیم آن و بی‌توجهی آنها به اقدامات متجاوزان منجر به شکست اجرای توافق تبادل اسرا شده است.

مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن در بیستم ماه مارس از طرف‌های یمنی خواست به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی اسرا را آزاد کنند.

محمد الحضرمی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در ۲۱ ماه مارس گفت: دولت با طرح مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل درباره آتش‌بس و تشکیل یگان مشترک برای مبارزه با کرونا و بازگشایی تمام مسیرها به ویژه در تعز، بازگشایی فرودگاه صنعا برای پروازهای بین‌المللی، پرداخت حقوق تمامی کارمندان، آزادی تمام اسرا و ازسرگیری مذاکرات موافقت کرده است.

پیشتر عبدالقادر المرتضی گفته بود: با گسترش ویروس کرونا در بیشتر کشورهای جهان و خطر شدید آن بر زندانیان و اسیران که آنها را بیش از دیگران تهدید می‌کند، ما از سازمان ملل می‌خواهیم تا بر طرف‌های متجاوز إعمال فشار کرده و آنها را برای اجرای این توافق ملزم کند.

وی ادامه داد: ما بر آمادگی کامل خود برای اجرای این توافق در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید می‌کنیم. توافق عمان در مورد اسیران بر تبادل ۱۴۲۰ اسیر از هر دو طرف تاکید دارد و ما از جانب خود، تمامی اظهارات مورد نیاز را ارائه داده‌ایم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها