بیش از ۲۵ میلیون نفر گیمر داخل کشور داریم/ دیتاسنتر تبریز بزرگترین مرکز داده است

افتتاح بزرگ‌ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور در گام مهم دیگری در توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات امروز برگزار شد.

بیش از ۲۵ میلیون نفر گیمر داخل کشور داریم/ دیتاسنتر تبریز بزرگترین مرکز داده است

آیین افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمال غرب کشور در تبریز با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و تعدادی از مدیران ارشد شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، امروز یکشنبه ساعت 11 صبح از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

مهدی اخوان مدیرعامل شرکت همراه اول درباره جزئیات این مرکز داده‌ای در غرب کشور گفت: ما چهار فناوری سوشال مدیا، موبیلیتی، آنالیزیک و کِلود (خدمات و پردازش ابری) را در دنیا شاهد هستیم و همین چهار فناوری باعث تحول دیجیتال در جهان شده است.

او افزود: در حال حاضر نگاه ویژه ما روی موبیلیتی یعنی برقراری تماس و ارتباط است و تصمیم داریم در هر چهار فناوری ورود کنیم.

اخوان تاکید کرد: ما نخبگان و سرمایه انسانی بسیاری در کشور داریم که می‌توانند به چهار فناوری برتر جهان ورود پیدا کنند و بدون اختلال در کسب و کارهای سنتی وارد عرصه بازار شوند.

مدیرعامل شرکت همراه اول با اشاره به فعالیت‌های اپراتور همراه اول، گفت: همراه اول نود میلیون سیمکارت دست مردم دارد و بزرگ‌ترین سرمایه همراه اول مشترکان دائمی این شرکت است. ما تقریبا طی شش سال گذشته مصرف دیتایمان نزدیک ۵۰۰ برابر افزایش داشته و در ایام کرونا نیز پیک مصرفی ما بیش از ۱۵ ترابایت در روز ثبت شده و تقریبا صدرصد از شهرهای کشور تحت پوشش 4G و 5G هستند.

اخوان با اشاره به ورود جدید همراه اول به بخش کسب و کار‌های دیجیتال گفت: ما بیش از ۲۵ میلیون نفر گیمر داخل کشور داریم و نمی‌توان از این سرمایه چشم‌پوشی کرد. منظور من محدودیت نیست بلکه می‌توان با گسترش دیدمان به سمت کسب و کار از این قابلیت و حضور جوانان در فضای سایبر استفاده کرد.

او ادامه داد: بنا به درخواست وزارت آموزش و پرورش، سامانه «شاد» را برای دانش‌آموزان به صورت کاملا رایگان بالا آوردیم و در «شاد» روزانه ۹ میلیون دانش‌آموز قبل از بازگشایی مدارس حضور داشتند. البته ابتدای کار مشکلاتی وجود داشت که رفته رفته مشکلات آن برطرف شد.

اخوان گفت: مراکز داده کلیدی‌ترین بخش ارتباطی در کشور است و هدف ما این است که تا پایان امسال، ۱۳۷۰ رک را به مجموعه مرکز داده‌ای کشور اضافه کنیم. تا امروز دو طبقه از رک مرکز داده‌ای روشن می‌شود. در واقع این دیتاسنتر دو هدف را پیگیری می‌کند که یکی از آن خدمت به خود اپراتور است و دیگری به نیت شرکت‌هایی طراحی شده است که خودشان خواستار طراحی دیتا سنتر نیستند.

مدیر عامل شرکت همراه اول اظهار کرد: ما دو دیتا سنتر در کشور داریم که مرکز داده‌ای غرب کشور بزرگترین مرکز داده‌ای کشور محسوب می‌شود و اولین مرکز ما در اطراف تهران است.

منبع: برنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها