پایگاه اطفاء حریق عشایری در فارس راه‌اندازی شد

مدیرکل امور عشایر فارس، گفت: نخستین پایگاه اطفاء حریق عشایری استان در منطقه عشایری کنج کائدی شهرستان مرودشت افتتاح شده و در حال بهره برداری است.

پایگاه اطفاء حریق عشایری در فارس راه‌اندازی شد

روح الله بهرامی، یکشنبه 8 تیر در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به بارندگی‌های سال گذشته و ابتدای امسال، عرصه های منابع طبیعی از پوشش گیاهی مناسبی برخوردار است و این امر خطر وقوع حوادث آتش‌سوزی را افزایش داده است.

بهرامی، گفت: با گرم شدن هوا خطر وقوع آتش سوزی در مراتع افزایش یافته، که تاکنون نیز چندین فقره آتش سوزی در مناطق مختلف عشایری استان فارس رخ داده، که در این خصوص عشایر منطقه در اطفا حریق سهم موثری داشته‌اند.

وی، افزود: در راستای حفاظت و توسعه از عرصه‌های منابع طبیعی با عنایت به هماهنگی انجام شده از طریق همیاری عشایر منطقه کنج کائدی یک دستگاه دمنده خریداری و تعدادی آتش کوب و بیل نیز توسط اداره منابع طبیعی شهرستان در اختیار عشایر قرار گرفته است.

مدیرکل امورعشایر فارس، ادامه داد: از مزایای تشکیل شدن این پایگاه اطفاء حریق محافظت از مراتعی که در اختیار عشایر قرار گرفته، کاهش اطفاء آتش سوزی های عمدی و سهوی مزارع کشاورزی منطقه که مشکلات عدیده برای عموم مردم بوجود آورده است نیز می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها