ابتلای ۲۳۵ پرستار فارس به کرونا/ تلاش همچنان ادامه دارد

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از زمان گسترش شیوع کووید ۱۹ تاکنون بالغ بر ۲۳۵ نفر از مدافعان سلامت جامعه به بیماری کووید ۱۹ در استان فارس مبتلا شده اند.

ابتلای ۲۳۵ پرستار فارس به کرونا/ تلاش همچنان ادامه دارد

لیلا هاشمی زاده، بیان کرد: با توجه به فعالیت پرستاران استان در بیمارستان‌های معین کرونا در فارس از ابتدای اسفند ماه تاکنون بالغ بر ۲۳۵ نفر از پرستاران استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

وی، ادامه داد: از میان افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند نزدیک به پنج نفر در بیمارستان‌های استان فارس بستری شده‌اند که تمامی این افراد نیز دارای بیماری‌های زمینه‌ای در حوزه دستگاه گوارش بوده‌اند البته یک نفر از مجموع مبتلایان کووید ۱۹ در استان فارس نیز به علت وخامت وضعیت جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری شد اما این افراد نیز با دریافت خدمات درمانی وضعیت انان بهبود یافت.

مدیر پرستاری استان فارس، یادآور شد: با توجه به دریافت خدمات درمانی ویژه بیماران کووید ۱۹ در استان فارس پرستارانی که در استان فارس به این بیماری مبتلا شده‌اند نیز همگی با بهبود وضعیت جسمانی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی، متذکر شد: ارائه خدمات درمانی مناسب و وجود تجهیزات لازم در راستای مقابله با کووید ۱۹ در استان باعث شده تا با توجه به اینکه بیش از ۲۳۵ پرستار در فارس به کرونا مبتلا شوند اما هیچ فوتی در این زمینه ثبت نشود و استان فارس هیچ شهید مدافع سلامتی نداشته است.

هاشمی زاده، تصریح کرد: اقدامات پرستاران استان فارس در طول مدت گسترش کرونا در استان فارس اقداماتی مثمر ثمر و قابل اتکا بوده به گونه‌ای که کاهش آمارهای فوتی مبتلایان به کووید ۱۹ و افزایش آمارهای بهبود یافتگان این بیماری در استان نشان از تلاش‌های مدافعان سلامت استان در راستای مقابله با این بیماری است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها