نمایشگاه هنرهای تجسمی ثامن الائمه(ع) در مشهد افتتاح شد

همزمان با دهه کرامت، نمایشگاه آثار پیشکسوتان، استادان و هنرمندان هنرهای تجسمی خراسان رضوی با عنوان

نمایشگاه هنرهای تجسمی ثامن الائمه(ع) در مشهد افتتاح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اظهار داشت: شعار دهه کرامت امسال با توجه به میراث کریمانه اهل بیت (ع)، همدلی به رسم اهل بیت (ع) است و نمایشگاه "ثامن الائمه" (ع) نیز با همین نگاه گشایش یافته است.

جعفرمروارید، افزود: در این نمایشگاه 80 هنرمند هنرهای تجسمی 120 اثر خود را با نگاه کرامت اهل بیت (ع)، ترویج آموزه‌های اهل بیت (ع) و زندگی همراه با معنویت و ارزش‌های انسانی به تصویر کشیده‌اند.

وی، ادامه داد: امسال با توجه به شیوع کرونا، تاکید و سعی شده است برنامه‌های مردمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، در کنار آن نشر برنامه‌های ویژه دهه کرامت در فضای مجازی نیز به صورت خاص و ویژه مورد تاکید قرار گرفته است.

مروارید، گفت: به همین مناسبت مجموعه‌ای از آموزه‌های مربوط به سبک زندگی رضوی در قالب کلیپ‌های فرهنگی و هنری در فضای مجازی تدوین شده که شامل هفت قسمت کوتاه می‌باشد و هدف از ساختن این کلیپ‌ها ترویج مدل زندگی رضوی و سیره حضرت امام رضا (ع) است.

وی، افزود: طی دهه کرامت 12 کمیته تخصصی ذیل این اداره کل برنامه‌های لازم را تدوین کردند که علاوه بر زیباسازی شهر و شور و نشاط معنوی، تولیدات بصری فرهنگی، هنری مبتنی بر نیاز همیشگی جوانان به معنویت است که از طریق رسانه ملی و فضای مجازی پخش می‌شود.

گفتنی است نمایشگاه ثامن الائمه(ع) تا 13 تیرماه صبح ها از ساعت 10 الی 12 و بعدازظهر از ساعت 17 الی 19 در نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام، مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) پذیرای علاقمندان است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها