اظهارات نژادپرستانه برای جان وین هم دردسرساز شد!

از شورای شهر «اورنج کانتی» خواسته شده به دلیل اظهارات نژادپرستانه جان وین، نام فرودگاه این شهر که به نام این بازیگر است، تغییر کند.

اظهارات نژادپرستانه برای جان وین هم دردسرساز شد!

حزب دموکرات اورنج کانتی با تصویب یک قطعنامه اضطراری از شورای شهر اورنج کانتی خواست تا نام فرودگاه جان وین را تغییر دهند.

در این قطعنامه در ضمن اظهارت نژادپرستانه جان وین محکوم شده و از این سخنان به‌عنوان فوق‌العاده سفید و ضد بومی یاد شده است.

این سخنان اشاره به مصاحبه‌ای در سال ۱۹۷۱ دارد که در آن بازیگر محبوب آمریکایی‌ها تاکید دارد به برتری سفیدپوستان باور دارد و از اینکه ۵ تا ۱۰ نسل پیش از این، سیاه‌پوستان برده بودند، احساس گناه نمی‌کند.

وی گفته بود: به برتری سفید اعتقاد دارم تا وقتی که سیاهپوستان به حد مسئولیت‌پذیری تربیت شوند. به دادن اختیار و جایگاه رهبری و قضاوت به این افراد غیرمسئول اصلاً باور ندارم.

جان وین همچنین با اشاره به فیلم «کابوی نیمه شب» اظهارات توهین آمیزی به بومیان آمریکا یعنی سرخپوستان کرده بود.

وی گفته بود: حس نمی‌کنم با راندن آن‌ها از این کشور پهناور اشتباه کرده باشیم… این به اصطلاح دزدیدن کشور از دست آن‌ها فقط موضوعش بقا بود. شمار بزرگی از مردم بودند که به سرزمین نیاز داشتند و سرخپوستان خودخواهانه این زمین‌ها را برای خودشان می‌خواستند.

در قطعنامه تصویب شده آمده است: به رسمیت شناخته شدن نمادهای نژادپرستانه موجب آسیب روانی و جسمی پایدار می‌شود؛ به خصوصی برای مردم سیاه و دیگر رنگین پوستان و حذف نمادهای نژادپرستانه یک فرایند ضروری برای جوامع است تا اقدامات تاریخی خشونت‌آمیز و قربانیان ظلم را بشناسند و به خاطر بسپارند.

این قطعنامه همچنین اشاره دارد که مردم اورنج کانتی نیز از اقوام متنوعی هستند و این خود دلیلی برای تغییر است و ۷۹ درصد از پاسخ دهندگان در بررسی سالانه اورنج کانتی افزایش تنوع قومی این شهرستان را منبع قدرت می‌دانند.

در این قطعنامه خواسته شده تا نام فرودگاه اورنج کانتی که به نام جان وین است، تغییر کند و گفته شده خیلی ساده این فرودگاه را می‌توان فرودگاه اورنج کانتی نامید.

جان وین سال ۱۹۷۹ و در ۷۲ سالگی بر اثر سرطان در لس‌آنجلس درگذشت. او سال ۱۹۶۹ به خاطر بازی در فیلم «شجاعت واقعی» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده بود.

منبع: مهر

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها