دولت آلمان قطعنامه‌ای علیه الحاق کرانه باختری تهیه کرده است

دولت ائتلافی آلمان پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه پیوستن بخشی از کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی تهیه کرده است. حزب سبزها با این سند موافق نیست و قطعنامه جداگانه‌ای به پارلمان ارائه می‌دهد.

دولت آلمان قطعنامه‌ای علیه الحاق کرانه باختری تهیه کرده است

قرار است روز سه‌شنبه آتی در پارلمان آلمان (بوندستاگ) پیش‌نویس قطعنامه‌ای که اتحاد احزاب مسیحی و حزب سوسیال دموکرات این کشور تهیه کرده‌اند، به رای گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری آلمان، در این سند آمده است که الحاق مناطق فلسطینی در کرانه‌باختری رود اردن به اسرائیل و گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین در این منطقه، "خلاف قوانین بین‌المللی" است.

دولت آلمان در پیش‌نویس قطعنامه از دولت اسرائیل خواسته است، در تصمیم خود تجدیدنظر کند، زیرا چنین اقدامی پیامدهای ناخوشایندی برای روند صلح خاورمیانه و ثبات منطقه‌ای خواهد داشت.

انتظار می‌رود که دولت اسرائیل روز یکم ژوئیه (۱۱ تیر) نخستین گام اجرای طرح الحاق حدود ۳۰ درصد از کرانه باختری رود اردن را بردارد.

این طرح بر مبنای "معامله قرن" دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده تهیه شده است.

قطعنامه‌ای بدون اقدامات تنبیهی

احزاب ائتلاف دولتی آلمان با هر گونه اقدامات تنبیهی علیه دولت اسرائیل مخالفند.

در پیش‌نویس قطعنامه آمده که دولت فدرال آلمان باید هم‌پیمانان خود در اتحادیه اروپا را متقاعد کند که بحث در باره تحریم‌های یک جانبه یا تهدید به مجازات اسرائیل، هیچ تاثیر سازنده‌ای بر روند صلح یا تفاهم میان اسراییل و فلسطینیان نخواهد داشت.

آلمان روز یکم ژوئیه ریاست شورای اتحادیه اروپا و ریاست شورای امنیت سازمان ملل را به‌عهده می‌گیرد. به همین دلیل دولت فدرال نقش مهمی در واکنش‌های بین‌المللی به الحاق رسمی مناطق اشغالی به اسرائیل خواهد داشت.

به گزارش دویچه‌وله، حزب سبزها با پیش‌نویس قطعنامه دولت موافقت نکرده و قرار است که روز چهارشنبه قطعنامه‌ جداگانه‌ای به پارلمان ارائه کند.

علت رد طرح احزاب دولتی از جانب سبزها، بخشی از آن است که به راه حل ایجاد یک کشور فلسطینی در کنار اسرائیل پرداخته است.

سبزها تاکید دارند، باید به این نکته اشاره شود که فلسطینی‌ها خواهان کشوری در درون مرزهای ۱۹۶۷ هستند.

در "جنگ شش‌روزه" در سال ۱۹۶۷، ارتش اسرائیل کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس را اشغال کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها