در کمیسیون اصلی لوایح دولت بررسی می شود

آغاز بررسی لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت 

بررسی

آغاز بررسی لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت 

رسیدگی به لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت با پیگیری معاونت حقوقی و دستگاه‌های ذی‌ربط امروز در کمیسیون اصلی لوایح دولت به ریاست خانم جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری و با حضور اعضای کمیسیون و نمایندگان دستگاه‌ها آغاز شد.

در جلسه امروز عنوان لایحه مورد بحث و به لایحه "حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت" تغییر یافت. فصل اول لایحه مشتمل بر اهداف، تعاریف، دسته‌بندی عناوین مجرمانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیشترخانم ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از رییسقوه قضاییه خواسته بود تا لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت را تایید کند تا هر چه زودتر در دولت مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

پس از این درخواست حجت الاسلام محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه از ارسال «لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» به دولت خبر داد.

وی گفت: «لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» پس از بررسی ­های کارشناسی در معاونت ­های ذیربط، در جمع مسئولان عالی و با حضور ریاست قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفته و نهایی شده است و رویکرد اساسی دستگاه قضا در تدوین این لایحه، حفظ کرامت زن و خانواده با لحاظ ادبیات حقوق اسلامی، تأمین امنیت زن و خانواده و صیانت از آن بوده است.

معاون حقوقی قوه قضاییه افزود: پیش نویس اولیه لایحه مذکور تحت عنوان «لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تدوین یافته بود که با توجه به ماهیت قضایی لایحه، بررسی و تدوین نهایی آن از سوی دولت به قوه قضاییه ارجاع شد و این دستگاه با توجه به اهمیت و حساسیت این لایحه، اهتمامی ویژه در این خصوص مصروف داشته است.

مصدق ادامه داد: معاونت حقوقی دستگاه قضا با هماهنگی سایر معاونت های ذیربط در قوه قضاییه از جمله معاونت فرهنگی و همچنین تعامل بسیار خوب و سازنده با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و اساتید و صاحب­نظران دانشگاهی و حوزوی این لایحه را مورد بررسی مجدد و کارشناسی تخصصی قرار داد.

«لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» در پنج فصل و ۷۷ ماده تهیه و تنظیم شده است و متن آن بر روی وبگاه معاونت حقوقی قوه قضاییه به نشانی(https://mh-gh.eadl.ir) در بخش لوایح ارسال شده به دولت برای کاربران قابل دسترسی است.

منبع: ایرنا

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشنای
    0

    خدا کنه قربانیان این لایحه مردان نباشند

  • عزیزه مروجی
    0

    نمی خواد لایحه بی خاصیت ومردم فریب تصویب کنید زحمت بکشید از گرانی ها بکاهید از فحشا به قیمت یک لقمه نان برای سیر شدن بکاهیداز زندگی لاکچری خودتان وکسانی که شما را ساپور ت کردنند به مجلس برای غارت انفال کم کنید انفال که مال ودارایی پیامبر اسلام است ومیراث امتش می باشد را تک خوری نکنیدچون فراعنه زندگی می کنید واشک تمساح می ریزید.

  • زن
    0

    لطفآ زحمت نکشید ،صیانت ،کرامت و... چیزی که عیان است چه حاجت ب بیان است !!!

  • رن
    0

    قوانین و لوایح اثری در اداره و سرنوشت زنان ندارد ،قبلآ هم در خصوص خشونت و حقوق زنان قلم فرسایی شده ،در شرایط کمبود کاغذ زحمت نکشید ،خوب نگاه کنید ،زنانی را شبها در کوچه و خیابان بدنبال لقمه نانی گدایی میکنند ویا اندک لباس در جلوی خویش نهاده و روزگار را با بدبختی سپری میکنند و آنوقت برخی مشغول رانت و فساد هستند شما کمی از خود ودرآمد خودبگذرید وبدیگر زنان برسید یا کمک ب زیان زنان نکنید زنان خوشحال تر میباشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها