افزایش۳۰درصدی مصرف آب شرب در قزوین

مدیرعامل آبفای استان قزوین از افزایش ۳۰درصدی مصرف آب شرب در استان قزوین خبرداد.

افزایش۳۰درصدی مصرف آب شرب در قزوین

داراب بیرنوندی، در نشست مشترک مدیران صنعت آب و برق استان قزوین که به مناسبت هفته صرفه جویی و مدیریت مصرف برگزار شد اظهار کرد: وظیفه دولت‌ها تأمین آب و برق مطمئن است و در این میان تا مشارکت همگانی نباشد هیچ هدفی محقق نمی‌شود.
مدیرعامل آبفای استان قزوین، تصریح کرد: در موج اول انتشار ویروس کرونا شاهد افزایش ۳۰درصدی مصرف آب شرب در استان بودیم که ما را با چالش جدی مواجه کرد و با اقدامات انجام شده و فرهنگ سازی توانستیم با کمک رسانه‌ها این میزان را به ۲۱درصد کاهش دهیم.
بیرنوندی، یادآور شد: اگر مشارکت رسانه‌ها نبود با چالش‌های بیشتری مواجه می‌شدیم و این روند باید استمرار داشته باشد تا کارها به نتیجه برسد.
او گفت: متوسط دسترسی به آب شرب پایدار در جهان ۸۵درصد و ایران ۹۹.۶درصد و در استان ۹۹.۹درصد است که در این میان میزان دسترسی مردم روستا در جهان به آب شرب سالم ۵۳ درصد، در ایران ۸۲.۵ درصد ایران و در استان قزوین ۸۶ درصد است.
مدیرعامل آبفای استان قزوین تصریح کرد: میزان دسترسی به انرژی برق پایدار در جهان حدود ۹۶ درصد و در ایران ۱۰۰درصد و روستاها ۷۶درصد در جهان و در ایران ۹۶ درصد است.
بیرنوندی گفت: در استان قزوین ضمن ارائه خدمات مستمر به بیش از ۵۲۰ هزار نفر جمعیت روستایی هرساله اعتبارات ملی و استانی را برای اجرای طرح‌ها هزینه می‌کنیم.
این مقام مسئول بیان کرد: ۷۶میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در شهرها و روستاها هزینه شده که ۱۰۶ کیلومتر خط انتقال و ۳۹ کیلومتر شبکه فاضلاب با حفر ۴۱ حلقه چاه عملیاتی شده است.
بیرنوندی، اضافه کرد: در برنامه کوتاه مدت نسبت به حفر ۵ حلقه چاه اقدام شد و سه حلقه در سه ماه آینده حفر می‌شود و در میان مدت آبرسانی شهر قزوین در دست اقدام است که سال آینده فاز اول آن افتتاح خواهد شد تا کمبود آب جبران شود.
مدیرعامل آبفای استان قزوین تصریح کرد: تا پایان سال عملیات آبرسانی در ۲۷ روستا در استان افتتاح می شود.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها