کاهش ۱۴ درصدی موجودی زندانیان استان زنجان

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، از کاهش ۱۴ درصدی موجودی زندانیان استان خبر داد.

کاهش ۱۴ درصدی موجودی زندانیان استان زنجان

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی، در بازدید از زندان مرکزی زنجان که به مناسبت هفته قوه قضاییه انجام شد، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری همه قضات دادگستری استان زنجان در کاهش جمعیت کیفری و تشکر از مدیرکل اداره زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان، اظهارکرد: کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان یک امر مبارکی است که این امر مرهون زحمات و تلاش‌های تمام قضات استان است که جا دارد از همه قضات استان تقدیر به عمل آید.

وی، افزود: امروز زندان‌های ما با زندان‌ها و سیاه‌چاله‌های گذشته متفاوت است. امروز زندان‌های ما برگرفته از آموزه‌های دینی است. نگاه دین به زندان کیفر و مجازات نیست بلکه یک نگاه اسلامی و تربیتی است. در حال حاضر کارهای فرهنگی برای زندان به عنوان کار ثابت تعریف شده خیلی ارزشمند است .در خصوص زندان باید کارهایی بکنیم که زندانی بعد از زمان محکومیت به یک فرد دیگر تبدیل شود تا در جامعه مورد پذیرش قرار بگیرد.

این مسئول ادامه داد: کاهش ۱۴ درصدی موجودی زندان، آمار بسیار خوبی است .ضمن اینکه ما باید این مسیر کاهشی را حفظ کنیم و بر آن نیز بیفزاییم که این نیازمند همراهی و همکاری قضات است و با تلاش‌های اعضای ستاد دیه استان در سال گذشته تعداد ۱۷۹ نفر از محکومان جرایم غیر عمد مالی از زندان آزاد شدند که نسبت به دوره قبل رشد قابل توجهی داشته است.

صادقی‌نیارکی، تصریح کرد: امروز ۱۶ نفر از زندانیان با کمک ۴۰۰ میلیونی ستاد دیه آزاد می‌شوند.همه این کارها نیک است و نیازمند تقدیر است. ما توفیقات خوبی در زندان داشته‌ایم که لازم است که از زحمات و تلاش‌های همه مسئولان تقدیر و تشکر کرد.

لازم به ذکر است در این بازدید رئیس کل دادگستری استان، اعضای شورای معاونان، شورای قضایی، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی و قضات به صورت چهره به چهره با زندانیان دیدار، ضمن استماع صحبت‌ها و مشکلات زندانیان دستورات لازم را صادر کردند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها