انفجار کرونا در جنوب کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: افزایش موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی بخصوص در ادارات و بی توجهی به موارد بهداشتی باعث فاجعه بیشتر در جنوب کرمان خواهد شد.

انفجار کرونا در جنوب کرمان

دکترعلی اصغر خیرخواه، با اشاره به وضعیت اپیدمی کرونا جنوب استان کرمان از انفجار بیماری کرونا در این منطقه هشدار داد و افزود: تقریبا ظرفیت بخش های کرونایی در بیمارستان های امام خمینی (ره) شهرستان جیرفت و ۱۲ فروردین شهرستان کهنوج پر شده است.

وی، رشد آمار مبتلایان و بیماران بدحال کرونایی را باعث خستگی کادر درمان دانست و افزود: بدون شک وقتی موارد مثبت بیماری کرونا زیاد است موارد بدحال و بستری نیز بیشتر می‌شود لذا تخت‌های بخش کرونای بیمارستان‌های جیرفت و کهنوج پر شده است و با افزایش بار بیماری، کار همکاران ما در مراکز غربالگری و بیمارستان‌ها نیز خیلی زیاد و رسیدگی به بیماران ممکن است خستگی‌آور باشد.

خیرخواه، مرگ ناشی از کووید ۱۹ را بدون بیماری زمینه یک بحران دانست و اظهار کرد: فوت چند مورد در جنوب کرمان بدون سابقه بیماری زمینه ای خبر از وضعیت بحرانی دارد و موارد جدید بیماری کرونا در جنوب استان افزایش یافته است و دلیل اصلی آن جدی نگرفتن این بیماری و رعایت نکردن مسائل بهداشتی، شرکت در اجتماعات، مراسمات عروسی و عزا و دید و بازدیدهای خانوادگی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، با تاکید بر این مطلب که تا ریشه‌کنی کووید ۱۹ در منطقه باید همه افراد را ناقل بیماری و همه فضاها را آلوده فرض کنیم، افزود: برای عبور از بحران همه مردم باید هشدارها را جدی‌تر بگیرند و مهمانی ها، تجمعات، مراسم عروسی و عزا را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنند.

خیرخواه، افزایش موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی بخصوص در ادارات و بی توجهی به موارد بهداشتی را باعث ایجاد فاجعه بیشتر در جنوب استا کرمان اعلام کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها