رئیس کل دادگستری اصفهان خبر داد؛

صدور حکم مفسد فی‌الارض برای ۸ پرونده اعتراضات ۹۶ و ۹۸

رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: آن چه که در سال ۸۸، ۹۶ و آبان سال گذشته افتاد، یقینا قاطعانه با آشوب‌گران برخورد خواهیم کرد به گونه‌ای که امروز ۸ پرونده مربوط به آن اتفاقات، نهایی و حکم مفسد فی‌الارض ثابت شده است.

صدور حکم مفسد فی‌الارض برای ۸ پرونده اعتراضات ۹۶ و ۹۸

محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری اصفهان پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: شخصیت جامع شهید مظلوم آیت الله بهشتی و خدمات ایشان به مردم و به خصوص انقلاب اسلامی هنوز برای ما مردم ناشناخته است.

رئیس کل دادگستری اصفهان ادامه داد: انقلاب اسلامی و همچنین مردم پس پیروزی انقلاب زمان بسیار کم، یعنی کمتر از سه سال توانستند از حضور ایشان و خدماتشان بهره ببرند، اما ایشان در همین مدت کوتاه در پایه‌گذاری و استمرار نظام اسلامی به اندازه یک قرن و حتی بیشتر اثرگذاری داشته و خواهند داشت.

وی تصریح داشت: دشمن درهمان زمانی که جمهوری اسلامی در حال شکل‌گیری بود و سند این نظام اسلامی در حال تدوین بود، سعی کردند با نفوذ بین نمایندگان مثل حضور شخصیت ملعون بنی‌صدر و از آن مهم‌تر با ترور شخصیت‌های متفکر که در رأس آن‌ها شهید بهشتی بود، با بکار گیری الفاظ عوام فریبانه مانع تدوین و تصحیح یک قانون اساسی دقیق با محوریت ولایت فقیه شوند.

بهشتی مصداق عینی ایستادگی در مسیر حق

حبیبی در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: شهید بهشتی با اطلاعت جامع و درستی که در حوزه فقه و حقوق داشت به تشریح نظام حقوقی و همچنین تبیین بحث ولایت فقیه با استناد به آیات قرآن کریم پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان اذعان داشت: شهید بهشتی مصداق استادگی در مقابل دشمن و واندادگی در مقابل تهاجم آن‌ها بود، در آن زمان جو مردمی چنان توسط دشمن علیه این شخصیت بزرگ مصموم شده بود که اگر ایشان در مجامع عمومی به سخنرانی می‌پرداخت مردم او را متهم به قدرت طلبی می‌کردند و گا‌ها علیه ایشان شعار می‌دادند، اما شهید بهشتی درمقابل فتنه‌های دشمن ایستاد و نتیجه آن تصویب قانون اساسی بود.

وی خاطرنشان کرد: پس از ترور شهید بهشتی و یارانش نظام سلطه تصورش این بود که می‌تواند جلوی استقرار نظام و تداوم جمهوری اسلامی را بگیرند، اما شهادت ایشان و یارانشان و همچنین دیگر حوادث و ترور‌های کوری که در طول سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده سبب تثبیت جمهوری اسلامی شده که یقینا پاداشی جز بهشت نخواند داشت.

حبیبی افزود: نظام‌های سلطه سال‌های زیادی است که با شعاردفاع از حقوق بشر سعی دارند اراده مردم را تضعیف کنند و همه دنیا را بر علیه ما بشورانند، اما نمایان شدن چهره واقعی استکبار و تبیین حقوق بشر آمریکایی فاجعه ترور شهدای هفت تیر، شهادت رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر وقت، شهادت ائمه‌ی جمعه، تحمیل جنگ، سقوط هواپیما پتکی بر سر نظام استکبار بود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به مسائل و مشکلات داخلی نظام‌های استکبار گفت: امروزه شاهد آن هستیم که نظام‌ها مستکبری که به دروغ شعار حمایت از حقوق بشر سر می‌دهند در داخل کشورهاخودشان نقابشان کنار رفته است و نه تنها در دنیا که مردم خودشان هم چهره واقعیشان را دیده اند به طوری که می‌بینم در داخل شهر‌های آمریکا نیرو‌های نظامی از جمله پلیس در مقابل مردم بی‌دفاع و بی‌سلاح مورد حملات وحشیانه قرار می‌دهد آن هم به دلیل اعتراض به حقوق اولیه اتباع خود و خواست مردم شان مبنی بر اینکه بین ما را به خاطر رنگ پوست تبعیض قائل نشوید، دولت‌های غربی با گرفتن جان آن‌ها پاسخگوی مردم شان هستند.

وی در ادامه به تشریح عملکرد و تحول در دستگاه قضایی پرداخت و ابراز داشت: آیت الله رئیسی با شعار تحول به دستگاه قضا آمدند و در این مدت به تایید همگان به شعار خود عمل کرده و در این راستا حرکت کرده است، یکی از شعار‌ها قوه قضاییه، رسیدگی به پرونده‌های معوقه است که در استان اصفهان در یک سال گذشته یک میلیون و ۵۰ پرونده رسیدگی شده است، البته نه به معنای آن که این تعداد دعوا وجود داشته بلکه برخی پرونده‌ها چند مرحله رسیدگی، تجدید نظر و... داشته‌اند.

حبیبی بیان داشت: در سال گذشته ۱۶ هزار پرونده تجدید نظر رسیدگی نشده وجود داشت که علی رغم ارجاع شدن حدود ۸۰ هزار پرونده جدید، با رسیدگی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر تعداد آن‌ها به ۷ هزار عدد رسیده است که این به معنای کاهش پرونده‌های تجدید نظر رسیدگی نشده به کمتر از ۵۰ درصد سال گذشته است، درسال گذشته در بخش شورای حل اختلاف رتبه نخست کشوری در کاهش موجودی داشته‌ایم که ۳۱ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

نمود غفلت در تربیت و پرورش در پرونده‌های کیفری

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره فراوانی بعضی از پروند‌های کیفی متذکر شد: درعنوان اول پرونده کیفری عناوینی همچون مثل ضرب و جرح عمدی، توهین، تهدید و یا صدمات ناشی از رانندگی وجود دارد که این آمار نشان می‌دهد ما در امر تربیت و پروش در همه مقاطع غافل بوده‌ایم، چه در خانواده‌ها و چه مقاطع مختلف تحصیلی به اندازه‌ای که در امر آموزش توجه شده باید بیش از آن در امر تربیت و پرورش دانش‌آموزان و فرزندان تلاش شود چرا که نتیجه این غفلت وجود آسیب‌های اجتماعی متعدد و همچنین آمار بالای پرونده‌های کیفری ناشی از عناوین ذکر شده است.

وی خطاب به مرم و مسؤولان یادآور شد: ثمره غفلت در امر پرورش در پرونده‌های حقوقی هم مشاهده می‌شود و این بی‌توجهی سبب افزایش پرونده‌های مربوط به طلاق و خانواده شده و از سوی دیگر دشمن با سواستفاده از این غفلتی که متولیان فرهنگی، مسؤولان آموزشی و خانواده‌ها مسبب آن هستند، هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی افراد را از فرهنگ ناب ایرانی اسلامی دور به به سمت فرهنگ غربی سوق داده است.

حبیبی با بیان کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در استان اصفهان اذعان داشت: در استان اصفهان در سال گذشته اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است، هنگامی که ویروس کرونا در حال گسترش بود، ۷ هزار زندانی به مرخصی اعزام شدند و همچنین توانستیم حکم عفو ۱۳۰۰ نفر از زندانیان را از مرکز و مقام معظم رهبری بگیریم چرا که زندان جای مجرمین خطرناک و افرادی است که نباید در جامعه حضور داشته باشند و این موضوع سیاست فعلی قوه قضاییه است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: با همت خیران به خصوص خیریه امام کاظم (ع) و همچنین برنامه یک شهر ضیافت، بیش از ۸۰۰نفر در طول درسال گذشته از زندان‌ها آزاد شده‌اند.

دست نشانده‌های منافین بدانند، اگر خلافی صورت بگیرد، همانند آن چه که در سال ۸۸، ۹۶ و آبان سال گذشته افتاد، یقینا قاطعانه با دست نشانده‌ها و آشوب‌گران برخورد خواهیم کرد به گونه‌ای که امروز ۸ پرونده مربوط به اتفاقات ذکر شده نهایی و حکم مفسد فی الارض برای آن‌ها ثابت شده است

تصویب قانون کاهش مجازات تحولی در سیستم قضایی

وی تصریح کرد: قانون کاهش مجازات درمجلس جدید تصویب شده و نخستین قانونی هم است که توسط رئیس مجلس به دولت ابلاغ شده که با اجرا شدن این قانون تحول عظیمی در سیستم قضایی و کیفری ما ایجاد خواهد شد.

حبیبی با تاکید بر مساله تکریم ارباب رجوع و کارمندان قضایی گفت: در باب تکریم ارباب رجوع که از تاکیدات رئیس قوه قضاییه است و معتقدیم مقدمه تکریم ارباب رجوع، تکریم کارمندان است چرا که اگر خود قاضی و کارمندانی که درقوه فضاییه کار می‌کنند مورد تکریم قرار نگریند، نمی‌توان توقع داشت که ارباب رجوع را مورد تکریم قرار دهند که البته در هر دو جهت قدم‌هایی برداشته شده و برای نمونه مکان‌های نامناسبی و فرسوده‌ای وجود داشت که چند ساختمان جدید جایگزین این ساختمان‌های فرسوده شود و از آن مهم‌تربهره برداری پروژه ۴۰ هزار متری ساختمان دادگستری است که ساخت آن از یک سال پیش آغاز شده و تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: در طول یک سال گذشته جذب قاضی و کارمند جهت کمک و نزدیک شدن به استاندارد‌ها وجود داشته و همچنین نشست با نخبگان و فعال فرهنگی و استفاده از فناوری‌های نوین از دیگر فعالیت‌های این سازمان در استان اصفهان است و امروز بیش از ۹۱درصد ابلاغ‌ها در استان اصفهان توسط ابلاغ الکترونیکی و تلفن‌های همراه انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در بحث فعالان اقتصادی با اتاق بازرگانی و نمایندگانشان سعی شد در جهت عملی شدن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید کمک شود اگر سازمان و یا نهادی که بی‌دلیل در امر تولید مانع تراشی می‌کنند ابتدا با تذکر و سپس برابر با قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد که تاکنون ۴۰ مورد بررسی و رسیدگی شده است.

مردم آگاه به شعله‌های عوام فریبی دشمن باشند

حبیبی با اشاره به وضعیت کشور خطاب به مردم و مسؤولان متذکر شد: دشمن امروز به دنبال شعله‌ور کردن آتش فتنه هستند، آن‌ها امیدشان به اختلاف داخلی است و مسؤولان و آحاد مردم بدانند امروز زمان شعله ور کردن اختلافات جزیی و حزبی نیست و همه باید متحد پشت مقام معظم رهبری در جهت افزایش ماندگاری نظام جمهوری اسلامی بیاستند، چرا که دشمن همه گروهک‌های بیرونی همچون سلطنت طلب و مجاهدین و... در این خصوص متحد کرده و از آنان درخواست اتحاد علیه ایران و برنامه ریزی و کار جهت ایجاد اغتشاش در داخل کشور را دارد.

مطالبه‌گری در چهارچوب قانون لازم است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان اذعان داشت: صنوف ما در قسمت‌های مختلف باید مطالبه‌گر باشند و خواسته‌های خود را به گوش مسؤولان مربوطه برسانند، اما مطالبه‌گری را باید در چهار چوب مقررات و با اخذ مجوز از مراجع قانون در مکان مشخص انجام دهند چرا که در غیر این صورت اداره مطالبه‌گری و احقاق حق از دست شما خارج خواهد شد همانند اتفاقی که در آبان ماه سال گذشته اتفاق افتاد.

وی در پایان صحبت‌های خود تاکید داشت: دست نشانده‌های منافین بدانند، اگر خلافی صورت بگیرد، همانند آن چه که در سال ۸۸، ۹۶ و آبان سال گذشته افتاد، یقینا قاطعانه با دست نشانده‌ها و آشوب‌گران برخورد خواهیم کرد به گونه‌ای که امروز ۸ پرونده مربوط به اتفاقات ذکر شده نهایی و حکم مفسد فی الارض برای آن‌ها ثابت شده است.

منبع: آفتاب نیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • دومان
    0

    نفرین خدا بر ظالمین که هرکه داخل اعتراض کنه میشه آشوبگر و هر کجای دنیا باشه میشه معترضین خانه ای که با ظلم ساختید روزی با عدل ویران میشود .....ظلم پایدار نیست.

  • بی‌نام‌
    0

    اونی که برای نارضایتی از وضعیت معیشت اعتراض میکند چرا باید جانش را بگیرید مگر جان انسان کشک است اهمیتی ندارد ولی جان آقازاده گان برای چپاول‌کردن مملکت‌و‌خوش گذرانی در غرب محترم است اما کسی که اعتراض میکند باید کشت.

  • .
    0

    اگر خارجیان این کارها را بکنند می شوند مردم معترض و عاصی از حکومت های خود ولی اگر مردم ایران این کارها را بکنند می شوند مفسد و اوباش و ارازل که بایستی اعدام شوند.این اقا مثل اینکه خودش را به خواب زده . در چهارچوب کدام قانون تاکنون به مردم جهت بیان اعتراض خود مجوز داده اید یک نمونه را بیان کنید. رو که نیست سنگ پای قزوین است

  • مش جمعه
    0

    ترا خدا بس کنید. جوانان جویای کار و شغل که از زندگی ناامید شدند و خواهان دگرگونی هستند آشوبگرمیشوند.اما تظاهرات کنندگان امریکا معترض حق طلب میشوند.اگر شهید بهشتی هم زنده بود همانند منتظری و شریعتمداری از صحنه روزگار حذفشون میکردند.رحمت الهی شامل حال بهشتی و رجایی بشه.

  • سربداراند
    0

    چه اتفاقی افتاد ..که سال 88و سال 96 مردم اعتراض کردند ...ندانم کاری مسئولین .و خشونت نظامیان .و سربازان امام زمان .بعد کشتار مردم بی دفاع .و مقصر هم امریکا .و اسرائیل شد ....و شما هم دزدی فساد در دستگاه حکومت

  • سارا
    0

    از انقلاب ،،،،فقط دزدي وفساد مانده است

  • ناشناس
    0

    یعنی هر کس اعتراض داشته باشه باید بمیره اخه ب چه حق بعد میشینین امریکا رو 24ساعته نقد وبرسی میکنین امام زمانم کجایی بیا ک ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها