شکارچیان بی‌رحم در شرق استان سمنان دستگیر شدند/ کشف لاشه‌ شکار

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود از دستگیری متخلف بی‌رحم در میامی خبر داد و گفت: دو لاشه‌گوشت شکار، هشت قطعه کبک و سلاح گلوله‌زنی قاچاق از این شکارچیان کشف شد.

شکارچیان بی‌رحم در شرق استان سمنان دستگیر شدند/ کشف لاشه‌ شکار

علی‌اکبر قربانلو در گفتگویی، ضمن بیان اینکه گشت و کنترل مشترک کارشناسان ستادی اداره محیط‌زیست شاهرود به‌اتفاق رئیس محیط‌زیست میامی از زیستگاه‌های شاملی، جوزبان، چشمه بسیار و میرزاقلی حوزه میامی صورت گرفت، ابراز داشت: در این بازرسی‌ها گزارش موثق مبنی بر این‌که دو نفر شکارچی سابقه‌دار و شرور و بی‌رحم اقدام به شکار کردند، به محیط‌زیست اعلام شد.

وی ضمن بیان اینکه بلافاصله با هماهنگی با دادستان و همکاری نیروی انتظامی میامی با رعایت موازین شرعی و قانونی به بازرسی از منزل شکارچیان در روستای هونستان میامی انجام شد، افزود: به‌محض باز کردن درب حیاط دو برادر شکارچی و شرور اقدام به پرتاب سنگ و چوب به‌طرف ضابطان دادگستری کردند.

یکی از متهمان فراری است

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه شکارچیان داخل منزل در حال خورد کردن گوشت شکار و توزین آن‌ها برای فروش بودند، ابراز داشت: متخلفان به‌منظور ناپدید کردن آثار جرم با مأموران درگیر شده که با درایت و عکس‌العمل سریع و استفاده از تجهیزات مهارکننده یکی از متخلفان را دستگیر کردند.

قربانلو بابیان اینکه دیگری که عرصه را تنگ دیده اقدام به فرا کرد و متواری شد، تصریح کرد: در بازرسی از منزل متهمان گوشت شکار میش که امروز شکار شده بود، سلاح غیرمجاز و غیره کشف و توقیف شد.

وی افزود: طی این بازرسی دودست کله‌پاچه تازه و دودست دل و جگر و قلوه تازه متعلق به دو رأس میش وحشی، مقدار حدود چهار کیلو گوشت گوسفند وحشی در یخچال، لاشه هشت قطعه کبک، پوست میش وحشی، یک قبضه سلاح گلوله‌زنی قاچاق به همراه فشنگ و دو عدد جلد تفنگ و تعدادی چاقو، ساطور و تبر کشف و توقیف‌شده است.

دستگیری شکارچی در مجن

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود همچنین بابیان اینکه بامداد روز چهارشنبه نیز مأموران گارد یگان حفاظت گروه سیار به‌اتفاق رئیس پناهگاه حیات‌وحش خوش ییلاق در مسیر تردد شکارچیان حومه شهر مجن کمین زده بودند، ابراز داشت: مأموران ساعت ۱:۴۵ دقیقه بامداد شکارچی که یک قبضه سلاح ساچمه زنی قاچاق همراه داشت را دستگیر و سپس تحویل کلانتری مجن دادند.

قربانلو در ادامه افزود: طبق قانون، جریمه هر رأس قوچ، آهو و کل ۲۵ میلیون تومان و گونه ماده آن ۷۵ میلیون تومان است.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها