گیاه نازک نارنجی به نام گل حنا

گل حنا گیاهی چند ساله است که در اکثر شهر‌های ایرانی به آسانی رشد می‌کند و با رعایت نکاتی می‌توانید آن را پرورش دهید.

گیاه نازک نارنجی به نام گل حنا

گل حنا گیاهی چند ساله است که در اکثر شهر‌های ایرانی به آسانی رشد می‌کند و شما با رعایت نکاتی می‌توانید این گیاه که گل‌های زیبایی دارد را در آپارتمان خود پرورش دهید.

این گیاه در مقایسه با سایر گیاهان آپارتمانی دیگر از حساسیت بیشتری برخودار است که اگر شرایط نگهداری آن را بدانید در تمام طول سال گل‌هایی به رنگ سفید، قرمز، ارغوانی و صورتی خواهد داد و اگر شرایط نگهداری آن مناسب باشد گل‌های زیبایش تمامی ندارد.

این گیاه به نام امپیشن نیز معروف است که در ایران معمولا به صورت خودرو رشد می‌کند، اما گل‌های پرورشی آن از گل‌های خودرو زیباتر است، گل حنا دارای برگ‌های کشیده و به رنگ سبز تیره دارد و ساقه‌های آن گوشتی و آبدار است که نسبت به آبیاری بسیار حساس است به نوعی که اگر بیش از اندازه مورد نیاز گیاه به آن آب دهید سبب پوسیدگی گیاه و ساقه می‌شود.

آبیاری: برای آبیاری گل حنا نیاز است تا یک برنامه دقیق و منظم داشته باشید و در صورتی که خاک در حال خشک شدن باشد باید به گیاه آب دهید. باید توجه داشته باشید تا خاک گیاه مرطوب باشد نه خیس. امپیشن را روزانه غبار پاشی کنید.

دما و نور: بهترین دما برای پرورش گل حنا ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد است، نکته حائز اهمیت این است دمای بالا نیز خطر نابودی برای این گیاه محسوب می‌شود، این گیاه نیازمند محیطی خنک است تا بتواند گل‌های بزرگ و زیادی تولید کند.

خاک: گل حنا خاک‌های اسیدی را دوست دارد نیاز به خاک‌های به زهکشی مناسب دارد مخلوط خاک شامل پیت ماس یا کوکو پیت شامل شن شسته شده و خاک برگ پوسیده مناسب است.

اصولا کوددهی این گیاه در فصلی انجام می‌شود که گیاه رشد کمتری دارد، بهترین زمان برای کود دهی از آذر ماه تا اوایل اسفند است. محل‌های سایه، ولی پر نور، گرم و مرطوب، می‌توان آن‌ها را در فصل بهار و تابستان در زیر سایه درختان قرار داد نیاز به هوای ملایم و مرطوب دارد.

نکته‌هایی برای نگهداری از گل حنا

معمولا افراد تجربه‌ی ناموفقی در نگهداری گل حنا دارند بنابراین باید توجه داشت که نباید گلدان گیاه را بلافاصله بعد از خرید عوض کرد.

دومین علت نور است، مثل تمام گیاهان گلدار به نور کافی احتیاج دارد و باید در نزدیکترین فاصله از پنجره قرار گیرد، نور مستقیم صبح در فصل زمستان مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما در روز‌های گرم تابش مستقیم خورشید باعث سوختگی برگ‌ها و ریزش گل‌ها می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها