افزایش نقدینگی به جیب افراد ثروتمند می رود؛

بعد از کرونا دولت اقدامی برای کاهش هزینه‌هایش نکرد

بهنام ملکی بیان کرد: اگر برای ۸۵ میلیون نفر تولید و توزیع ثروت صورت بگیرد، افزایش نقدینگی مشکل‌زا نخواهد بود اما اکنون خلق نقدینگی به افراد برخوردار رسیده است.

بعد از کرونا دولت اقدامی برای کاهش هزینه‌هایش نکرد

بهنام ملکی تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: عامل اصلی در افزایش نقدینگی کسری بودجه دولت است. تا پیش‌از این، عامل اصلی نقدینگی سودهای بانکی عنوان می‌شد درحالی‌که کسری بودجه مهم‌ترین عامل افزایش نقدینگی است، زیرا دولت و بخش عمومی منابع لازم برای این کسری را در اختیار ندارد.

وی بیان کرد: هزینه‌های کلانی در این بخش‌ها وجود دارد درحالی‌که تأمین‌کننده‌ وجود ندارد و دولت در شرایطی که تحریم‌ها سخت‌تر شده و قیمت نفت کاهش زیادی پیداکرده و به‌سختی به فروش می‌رسد، این منابع را از روش‌های غیرمتعارف تأمین می‌کند.

بهنام ملکی افزود: دولت در همه جای دنیا به دلیل شیوع کرونا، هزینه‌های خود را کاهش داده تا از این طریق هزینه‌های اضافی را جبران کند در حالی‌که در ایران چنین اتفاقی نیفتاده است.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: رشد اقتصادی فعلی ما منفی است ولی دولت اقدام به ترمیم حقوق می‌کند در صورتی‌که این ترمیم حقوق از جیب مردم و با خلق نقدینگی صورت می‌گیرد و به محلی برای فساد تبدیل‌شده است. ما باید جلوی تبعیض‌ها را بگیریم نه اینکه آن‌ها را بیشتر کنیم.

وی بیان کرد: اگر برای ۸۵ میلیون نفر تولید و توزیع ثروت صورت بگیرد، افزایش نقدینگی مشکل‌زا نخواهد بود اما اکنون خلق نقدینگی به افراد برخوردار رسیده است.

منبع: نود اقتصادی

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    چرا در بقیه دنیاقیمت هنه چیز ثابت است وسال به سال اضافه نمیشود در نتیجه افزایش حقوق سالانه هم ندارن ولی در کشور ما هر چیزی که در دست دولت است مرتب در حال گرا ن شدن میباشد به طبع ان مردم هم هر کالایی که در دست دارن را با افزایش قیمت عرضه میکنن این وسط قشر سالخورده یا کسانی که هیچ چیزی برای عرضه ندارن فقیرتر میشن مردم‌اضافه حقوق نمیخوان جلو افزایش قیمتها رو که خود دولت برای کسری بودجه باعثش شده رو بگیرن بریزوبپاش دولت کم بشه مثلا به خاطر کرونا سفرهای خارجی دولتی ها قطع شد چه اتفاقی افتاد مگه وقتی به ماموریتهای خارج ازکشورمیرفتن برای کشور ومردم سودی داشت فقط اخبار اعلام میکرد فلان آقا با هیءت همراه به فلان کشور رفته و ۴خط از کارهای بی ثمر انها در این سفر خارجی برای مردم میخوند فقط ثمره این سفرها گرفتن حق ماموریتی بود که‌ برای دولتیها یا مجلسیها داشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها