ابتکار:

قوانین ‌مربوط به خشونت پدران با فرزندان اصلاح می شود

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: اینکه برخی می‌گویند پدر بر فرزندانش حق مالکیت دارد و می‌تواند آنان را به قتل برساند، برداشت فقهی است و بر اساس آیات قرآنی نیست.

قوانین ‌مربوط به خشونت پدران با فرزندان اصلاح می شود

معصومه ابتکار شامگاه چهارشنبه افزود: پیشنهادهایی برای اصلاح قوانین مربوط به مجازات پدران در برابر خشونت و قتل فرزندان مورد بررسی قرار گرفته و برای اصلاح، تصویب در مجلس به کمیسیون لوایح ارائه شده است.

وی اظهار داشت: برای پیشنهادها و اصلاح برخی قوانین در این زمینه و حقوق متقابل پدران و فرزندان، با علما و مراجع تقلید نشست‌های مختلفی برگزار کرده‌ایم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: سال گذشته و امسال هشت نشست فقهی در قم داشته‌ایم و به این طریق مباحث حقوقی و فقهی مسائل زنان را به طور جامع پیگیری می‌کنیم.

وی با تاکید بر سختگیری‌های قانونی برای مقابله با فرزندکشی، ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد قتل هیچ دختر یا فرزندی به دست پدرش نباشیم.

وی بیان کرد: طرح محدودکردن حق طلاق شوهر را هم در دستور کار داریم ولی فعلا لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در اولویت ما قرار دارد.

طی نزدیک به ۴۰ روز گذشته ۲ قتل دختر به علت مسائل ناموسی به دست پدرانشان ثبت شده است.

بر اساس قوانین موجود در صورت قتل فرزند به دست پدر، پدر قاتل به سه تا ۱۰ سال حبس و پرداخت دیه محکوم می‌شود.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • کاربر ناشناس
    0

    هیچ پدرومادری بدی وناراحتی فرزندانشان رانمیخواهدفقطدرصورتیکه آب از اب گذشته بودنندمهرومحبت و عشق وعاشقی با مشکلات ومصیبتهای فرا وان شروع میشودحق وناحق کردن خیلی مشکله

  • ....
    0

    لطفا دستی در قانون داری ابتکار یک نگاهی بنداز به اقتصاد که کل مردم مستضعف لهه ولورده شدن از گرانی دولت امید وتدبیر پدر مردم سوخته ساکت نشستین قانون پدر درست می کنی ....تو فکر پدری که ابروش تو طایفه اش رفته ..اگر تو قانون اسلام و قران بتونی دستکاری کنی پس می توانی قبله مسلمان عوض کنی

  • عباس
    0

    ارزانی به کشور بیاد همه می توانند ازدواج کنن دنبال کار بد نمی روند بابت گرانی که پسر ودختر نمی توانند ازدواج کنند در ضمن اگر جلو پدر در خانواده گرفته بشود ایران تبدیل به کاواره میشه اینم پدران با غیرت و تعصبی دارند کار شماها را راحت می کنند ....پس اول دولت اصلاح کن بعد ملت را...

  • ح
    0

    شما خودت را آماده کن برای پاسخگوی واردات بنزین و عملکرد آقازاده ها ..

  • حمید
    0

    دقیقامشکل مافکرشماست،چهارمیلیون زن وشاغل کردیدوچهارمیلیون مردوبیکار،واقعاباشناچکاربایدکرد،سن ازدواج روهم بردیدبالاوکاهش جمعیت هم پیش اومده

  • زن بازنشسته تنها
    0

    زنان حقی ندارند وتمام حقوقشان تضییع میگردد ،وخود کشی بهترین راه علاج خلاصی از این زندگی است ،شما راحت باشید بقیه زنان ول معطل!!!

  • ایرانی
    0

    اگر مردم چون شما در آمریکا با پول دولت بزرگ میشدند و بعد انقلابی بعد ...بچه هاشون بجای خاک الان بوسه بر مهرویان آمریکا میزدند.

  • کریم
    0

    تویی که سر تا پا حاشیه هستی و شوهرت هم مثل خودته و پسرت در آمریکا است نمی دونم چرا محاکمه نمیشی و همشم در سایت ها شمشیر رو از رو بستی و مرد ستیزی می کنی همه این ها مسببش یک دولت بی کفایته که اینقدر زن ذلیله که جلوی تو رو نمی تونه بگیره یا اصلا خودش و خودت ممکنه یه نفوذی برای از بین بردن ایران باشین خدا میدونه!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها