شیوع مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: میزان شیوع مصرف مواد مخدر میان دانشجویان این استان بیش از میانگین کشوری است.

شیوع مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری

سعید آیتی، در نشست خبری که پنجم تیرماه در محل دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد، اظهارکرد: میزان شیوع مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان این استان 5.5 درصد است این درحالی است که میانگین کشوری عدد 4.7 درصد است.

وی، با بیان اینکه میزان شیوع مصرف مواد مخدر در این استان نیز بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: میانگین شیوع مصرف مواد مخدر در این استان 7.1 درصد است اما این میانگین در سطح کشور 5.39 درصد است.

آیتی، میانگین شیوع مصرف مواد مخدر در میان دانش آموزان استان را 1.72 درصد و میانگین کشوری را 2.1 درصد اعلام کرد.

به گفته وی میانگین سن شروع استعمال مواد مخدر در خراسان شمالی 33 سال و میانگین کشوری 24 سال است.

این مقام مسئول تصریح کرد: طبق آمارهای گرفته شده در این استان بین جمعیت 15 تا 64 سال، 60 هزار نفر مرد معتاد و 20 هزار خانم معتاد شناسایی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه زمان دسترسی به مواد مخدر نیز توسط معتادان آسان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از علل مرگ و میر، سوء مصرف مواد مخدر است، گفت: طی سال گذشته 32 نفر در این استان به علت سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده اند که متاسفانه اغلب آن ها کودک بوده اند.

وی در ادامه از تشکیل شناسنامه خرده فروشان مواد مخدر بر اساس اطلاعاتی همچون محل سکونت خبر داد و افزود: طرح تهیه این شناسنامه در اردیبهشت ماه در کمیته حقوقی و مقابله مطرح و کار در حال انجام است.

آیتی، با تصریح بر اینکه مجازات های در نظر گرفته شده برای خرده فروشان مواد مخدر بازدارنده نیست، ادامه داد: پیگیری برای حل این مشکل در استان در دست بررسی است.

وی، تاکید کرد: از بین بردن بنیان های اقتصادی قاچاقچیان در این استان از دیگر برنامه های این دبیرخانه در سال جاری است و قرار بر این شده است تا در همین راستا کمیته های تخصصی تشکیل و پیگیری های لازم را انجام دهند.

این مقام مسئول همچنین از راه اندازی مرکز جامع کاهش آسیب و بازتوانی معتادان در این استان تا دو ماه آینده خبر داد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها