آزمایش نهایی واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد در آفریقا و برزیل

با توجه به افزایش بی رویه مبتلایان به کرونا در آفریقای جنوبی و برزیل، این دو کشور خواستار تزریق آزمایشی واکسن کووید ۱۹ شدند.

آزمایش نهایی واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد در آفریقا و برزیل

با توجه به شروع فصل زمستان در آفریقای جنوبی و افزایش بی رویه مبتلایان به کرونا در برزیل، این دو کشور خواستار تزریق آزمایشی واکسن کووید ۱۹ از دانشگاه آکسفورد شدند.

آفریقای جنوبی برای جلوگیری از گسترش و پیشرفت این ویروس خواستار تزریق واکسن ChAdOx۱ nCoV-۱۹ دانشگاه آکسفورد حتی بصورت آزمایشی شده است.

واکسن ChAdOx۱ nCoV-۱۹ آخرین نسخه از واکسن‌های تولیدی دانشگاه آکسفورد است که وارد آخرین مرحله تا نهایی شدن برای استفاده همگانی درمقابله با کرونا می‌شود.

در برزیل نیز، ۲۰۰۰ کادر بهداشتی در سائوپائولو و ۱۰۰۰ نفر در ریودوژانیرو پس از تصویب تنظیم کننده بهداشت رسمی کشور این واکسن را تزریق می‌کنند تا مانع گسترش ویروس کرونا شوند.

برزیل در فهرست مبتلایان به کرونا بعد از آمریکا بیشترین مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

پروفسور اندرو پولارد، رئیس گروه ساخت واکسن دانشگاه آکسفورد، گفت: مطالعات بالینی بسیار خوب پیش می‌رود و ما در حال حاضر مطالعاتی را برای ارزیابی چگونگی پاسخ‌های ایمنی واکسن در را انجام می‌دهیم. این واکسن در آخرین مرحله تا نهایی شدن برای مقابله با کرونا در این دو کشور مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش، گروه ساخت واکسن آکسفورد انتظار دارد، واکسن کووید ۱۹ را تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه کند.

دانشگاه آکسفورد تنها گروهی نیست که در زمینه تولید واکسن پیشرفت زیادی کرده است بلکه در این رقابت، گروه‌ها و شرکت‌های دارویی زیادی هستند که توانستند در ساخت واکسن کرونا پیشرفت کنند؛ از جمله که واکسن این شرکت نیز وارد مرحله سوم آزمایش خود می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها