70هزار زن و مرد معتاد در خراسان شمالی شناسایی شده‌اند‌

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ۲۰ هزار زن معتاد و ۶۰ هزار مرد معتاد در خراسان شمالی شناسایی شده‌اند.

70هزار زن و مرد معتاد در خراسان شمالی شناسایی شده‌اند‌

سعید آیتی،در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار داشت: تا پایان سال گذشته 20 هزار زن معتاد و 60 هزار مرد معتاد در خراسان شمالی شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه 7.21 درصد جمعیت 15 تا 64 سال خراسان شمالی معتاد هستند افزود: با توجه به برآوردهای انجام شده تنها 3 تا 15 درصد افرادی که در کمپ‌های ترک اعتیاد کشور به منظور ترک مواد مخدر حاضر می‌شوند به معنای واقعی ترک می‌کنند و 85 درصد مجددا به چرخه اعتیاد باز می‌گردند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی میانگین سن افراد مبتلا به اعتیاد در خراسان شمالی را 34 سال عنوان کرد و بیان داشت: در سال گذشته 68 فرد مبتلا به اعتیاد که زیر 18 سال داشتند در بیمارستان‌های امام حسن(ع)، امام رضا (ع) مرکز استان و بیمارستان شهرستان اسفراین تحت درمان بودند.

وی، در ادامه با اشاره به آمار بالای مرگ و میر ناشی از مصرف و یا سوءمصرف مواد مخدر در کشور و به تبع آن در خراسان شمالی افزود: در سال گذشته بیش از 4 هزار نفر در کشور بر اثر مصرف مواد مخدر و یا سوء مصرف مواد مخدر فوت کردند که 32 نفر از این افراد از خراسان‌شمالی بودند لذا با توجه به آمار بالای این متغیر کمیته‌ای را در خصوص فوت افراد مبتلا به اعتیاد یا سوءمصرف مواد مخدر اختصاص داده‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از اجرای طرح یاریگران زندگی با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس استان خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح یاریگران زندگی ویژه دانش‌آموزان از سال 98 آغاز شده و آموزش و پرورش موظف است در راستای آگاه سازی دانش‌آموزان نسبت به عوارض مواد مخدر حرکت کند.

آیتی، در ادامه از راه‌اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان طی دو ماه آینده در استان خبر داد و گفت: با توجه به دغدغه ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر اینکه عملاً طی سه الی شش ماه شاید درمان جسمانی مبتلا صورت می‌گیرد اما بیمار از لحاظ روانی هنوز هم درگیر اعتیاد است، مرکز جامع درمانی را به منظور مشاوره‌های پس از ترک اعتیاد طی دو ماه آینده با همکاری بهزیستی راه‌اندازی می‌کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی از متلاشی شدن 12 پاتوق مواد مخدر در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده یکی از سیاست‌های این ستاد است در دو ماه نخست سال جاری 12 پاتوق مواد مخدر تخریب و پاکسازی شد و این روال همچنان ادامه دارد.

وی، در پایان گفت: مجازاتی که برای خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر در نظر گرفته می‌شود به اندازه کافی بازدارنده نیست و این مهم نیاز به اصلاح قوانین دارد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها