این روزها در کمیته تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان چه می گذرد؟

دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، کمیته‌ای کاملاً دانشجویی و زیر نظر معاونت تحقیقات فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است.

این روزها در کمیته تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان چه می گذرد؟

عباسی، عنوان کرد: سال گذشته، این کمیته ۳۳طرح پژوهشی را تصویب کرده است که در تمام این طرح‌های پژوهشی دانشجویان،مجریان اول این پژوهش‌ها بودند.

کنگره‌ای که کمیته را بیش‌ازپیش مطرح کرد

وی افزود: در سال ۹۸اولین کنگره پژوهشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توسط این کمیته برگزار شد که در آن تعداد ۸۴مقاله از دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس و دانشگاه‌های سطح استان مطرح شد. ۸۴مقاله به‌صورت حضوری، و ۵۱۲ مقاله دیگر از دانشگاه‌های سراسر کشور به‌صورت پوستر الکترونیکی ارائه شد.

عباسی، ادامه داد: این کنگره که با هدف ایجاد انگیزه در دانشجویان برای شرکت در کنگره‌های داخلی و بین‌المللی شروع به کارکرد با تعداد حدود ۲۲۰شرکت کننده در سال گذشته برگزار شد.

دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد:بعدازاین کنگره نیز دوره مقدماتی آموزشی پژوهشگر را برگزار کردیم، این دوره در ۸کارگاه به‌صورت حضوری برگزارشده و می‌توان گفت دوره بسیار موفقی بود. پس‌ازاین دوره آموزشی بود که در خصوص طرح‌های پژوهشی دانشجویان با رشد و افزایش استقبال خوبی مواجه شدیم. کارگاهی با حضور دکتر پرویش داوودیان رئیس بخش عفونی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس برگزار شد و سبب مطرح‌شدن بیش‌ازپیش این کمیته در سراسر کشور شد.

عباسی بیان کرد: سال گذشته به‌طور میانگین ماهانه ۳ طرح پژوهشی به کمیته تحقیقات دانشجویی ارائه می‌شد و در حال حاضر این تعداد به ۵طرح در ماه رشد کرده است.

روشن شدن چراغ پژوهش‌های کرونایی دانشجویان علوم پزشکی از ابتدای سال

وی افزود: از ابتدای اپیدمی کرونا، فعالیت خود را در کمیته به‌صورت مجازی آغاز کرده‌ایم. دوره پیشرفته آموزش پژوهشگر در ادامه دوره مقدماتی به‌صورت آنلاین برگزار شد، تاکنون ۵ کارگاه از این دوره برگزارشده و گواهی ۸۰۰شرکت کننده در این دوره نیز صادرشده است.

عباسی، ادامه داد: کارگاهی با عنوان مقاله‌نویسی و کارگاه دیگری با دکتر پرویش داوودیان رئیس بخش عفونی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، متخصص بیماری‌های عفونی با موضوع "انجام کارهای تحقیقاتی با موضوع کووید ۱۹" با شرکت ۲۳۰ نفر از سراسر کشور برگزار شد. برگزاری این کارگاه توسط کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان سبب مطرح‌شدن بیش‌ازپیش این کمیته در سراسر کشور شد.

وی بیان کرد: از زمان شروع این اپیدمی، روند تسهیل طرح‌ها تغییر کرد. اگر دانشجویی قصد انجام تحقیقات بر روی کووید ۱۹ دارد در کمتر از یک هفته طرح وی تصویب و بودجه موردنیاز در اختیار دانشجو قرار داده می‌شود.

عباسی، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری، ۱2طرح پژوهشی معرفی‌شده که ۹ طرح، مربوط به کو.ید ۱۹ است.

وی عنوان کرد: در کنار این پژوهش‌ها، برخی از ما دانشجویان نیز با اساتید خود در حال همکاری هستیم که این طرح‌ها زیر نظر معاونت تحقیقات فناوری است.

برنامه‌های آتی کمیته

دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: این کمیته، برنامه خود را در جهت برگزاری کنگره‌ها و کارگاه‌های جدید و ادامه کارگاه‌های در حال برگزاری را در برنامه‌ها و اهداف خود جای‌داده است، همچنین طرح‌های مرتبط با کووید ۱۹ نیز همچنان تصویب و حمایت خواهد شد.

عباسی، افزود: کمیته روند صعودی و رشد خوبی از ابتدای آبان ماه سال گذشته با برگزاری کنگره در میان کمیته‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های کشور دارد.

همکاری‌ها

دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: همچنین این کمیته همکاری خود را با مرکز رشد دانشگاه آغاز کرده و ثمره این همکاری برگزاری دو کارگاه بوده است که با استقبال خوبی مواجه شد. کارگاه‌های "دانشگاه کارآفرین" و نیز "تفکر طراحی(Design Thinking)" برگزار شد.

وی عنوان کرد: کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، همکاری خود را نیز از سال ۹۸ با مراکز تحقیقات عفونی ، قلب و عروق، مادر و کودک و نیز بیهوشی آغاز کرده که دانشجویان در صورت نیاز می‌توانند با این مراکز تعاملات خود را جهت طرح‌های پژوهشی خود آغاز کنند.

وی در پایان گفت: از معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و نیز سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه دکتر آقا ملایی و دکتر نیک پور به دلیل حمایت‌ها و همراهی‌هایشان سپاسگزارم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها