گردن کلفتی خانه‌مسافرها در مقابل هتل‌های همدان

نایب رئیس جامعه هتلداران استان همدان با تأکید بر اینکه هتلداری شغلی زیان آور است، گفت: هتلداران از درون و بیرون مشکل دارند و شرایط مطلوب نیست.

گردن کلفتی خانه‌مسافرها در مقابل هتل‌های همدان

منصور شعبانی‌جو، چهارشنبه ۴ تیرماه در دومین نشست تخصصی کرونا و کسب و کارهای آسیب دیده که به همت مرکز افکارسنجی دانشجویان(ایسپا)، دفتر همدان برگزار شد، اظهار کرد: در سال های گذشته در فضایی قرار گرفتیم که به سمت هتل سازی رفتیم اما دیدیم خبری هم نیست و امسال در کنار مشکلات موجود کرونا هم اضافه شد.

وی با بیان اینکه کرونا معضلی است که به هتلداری اضافه شده و مشخص نیست تا چه زمانی ادامه دارد، تصریح کرد: به گفته معاون رئیس جمهور کرونا ویروسی هزار چهره است و با وجود مشکلات قبلی تبدیل به یک معادله چند مجهولی تبدیل شده که مانده ایم چه کنیم؟

این هتلدار با تأکید بر اینکه هتلداری به سمت ورشکستگی می رود، خاطرنشان کرد: به دستور دادستان هتل ها تعطیل شده و مسافرت ها هم که صفر شده و هتل ها مانده اند با هزینه های فراوان!

وی با اشاره به افزایش دو برابری قیمت ها، گفت: با هزار مکافات نرخ نامه هتل ها را ۲۰ درصد افزایش دادیم اما امروز مجبور هستیم با ۵۰ درصد تخفیف اتاق های خود را اجاره دهیم و از آن طرف پشت سر هم قبوض اخطار برق، آب و ... به سمت هتل ها سرازیر شده است.

وی با تأکید بر اینکه هتل ها باید به سمت کاهش هزینه ها بروند، تصریح کرد: انتظار داریم شورای شهر همانطور که در سال های گذشته عوارض پروانه ساختمانی هتل ها را به حداقل و صفر رسانده و سرمایه داران را به سمت هتل سازی هول داده و الان درگیر هستند، به کمک بیاید و حداقل هزینه پسماند از هتل ها دریافت نشود.

نایب رئیس جامعه هتلداران استان همدان با بیان اینکه در هتلداری هم قاچاق وجود دارد، افزود: خانه مسافرهای مجاز و غیرمجاز به قدری گردن کلفت شده اند که تنه بر تنه هتل ها می زنند و با هتل ها رقابت می کنند.

وی با تأکید بر اینکه خانه مسافرها، هتل ها را به چالش کشیدند، بیان کرد: دستور قضایی جمع کردن کارتن به دست ها کارساز نبوده و جمع نشدند. ما مخالف فعالیت خانه مسافرها نیستیم بلکه باید ساماندهی و قانونمند کار کنند.

این فعال گردشگری درباره تسهیلات کرونایی، اظهار کرد: این تسهیلات پولی است که اگر بیاید باید بلافاصله هزینه شود و فقط جای زخمش باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه کرونا دست و پای همه را بسته است، به ارائه راهکار پرداخت و یادآور شد: هتل ها باید هزینه های خود را مدیریت کنند و از طرفی انسجام مدیریتی در لایه های مختلف باید به وجود بیاید.

شعبانی جو با تأکید بر اینکه تصمیماتی که گرفته می شود عملیاتی شود، گفت: خیلی از تصمیمات در لایه های پایین و کارشناسی به ویژه در بانک ها عملیاتی نمی شوند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها