عراق میزبان نمایشگاه کالا و خدمات بخش خصوصی یزد

یک فعال اقتصادی در استان یزد تحقق دیپلماسی یکپارچه اقتصادی را رویکرد اصلی و موثر برای تقویت روابط تجاری ایران و عراق دانست و گفت: نمایشگاه کالا و خدمات بخش خصوصی یزد در شهر کشور عراق برپا می‌شود.

عراق میزبان نمایشگاه کالا و خدمات بخش خصوصی یزد

مرتضی هدایتی، با اشاره به ضرورت تسهیل کردن روابط اقتصادی دو بخش خصوصی ایران و عراق را ضروری دانست و اظهار کرد: توجه به ظرفیت عرب‌نشین کشور عراق برای بازاریابی کالاهای ایران از جمله برنامه‌های موثر در راستای توسعه اقتصادی ایران است.

وی، کاهش مشکلات اجرایی تجار عراقی و ایرانی در روابط اقتصادی با یکدیگر را مهمترین راهکار برای افزایش ظرفیت صادرات به کشور عراق دانست و افزود: تحقق دیپلماسی یکپارچه اقتصادی رویکرد اصلی و موثر برای تقویت روابط تجاری ایران و عراق است.

این فعال اقتصادی استان یزد در ادامه با بیان این‌که تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده، هدف اصلی در تقویت روابط تجاری ایران و عراق است، ‌گفت:‌ به نمایش گذاشتن کالا و خدمات بخش خصوصی ایران در کشور عراق از جمله اقدامات در دستور کار این گروه تسهیلگر تجاری است.

هدایتی، ایجاد دسترسی گسترده بخش خصوصی عراق به ظرفیت‌های بخش خصوصی ایران را چشم‌انداز کلی در برگزاری نمایشگاه‌های ایرانی در عراق دانست و بیان کرد: نمایشگاه کالا و خدمات ایرانی به صورت دائمی و فصلی در کشور عراق برگزار می‌شود و در این راستا خریداران عراقی به صورت مستقیم با تولید کننده و صاحبان خدمات وارد قراردادهای تجاری می‌شوند.

این مسئول حذف واسطه‌های تجاری را از جمله ویژگی‌های این فرآیند دانست و بیان کرد:‌ در حال حاضر طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این دوره نمایشگاه ۴۰۰ نوع کالا و خدمت توسط تجار ایرانی در بازار عراق به نمایش گذاشته می‌شود.

هدایتی، با بیان این‌که مرحله نخست نمایشگاه محصولات ایرانی در عراق به صورت پایلوت و فقط با حضور بخش خصوصی استان یزد دایر می شود،‌گفت: مرحله دوم این نمایشگاه هم با حضور بخش خصوصی استان یزد برنامه‌ریزی شده و در ادامه، این مهم را با مشارکت دیگر استان‌های ایران اسلامی دنبال می‌کنیم.

این مدیر گروه فعالان اقتصادی در استان یزد تمرکز بر حوزه صنعت ساختمان، موادغذایی، فناوری اطلاعات،‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه مواد اولیه را از جمله ویژگی‌های این دوره نمایشگاه کالای ایرانی در کشور عراق دانست و خاطرنشان کرد:‌ طبق هماهنگی‌های انجام شده این نمایشگاه از اواخر تیر تا اوایل شهریورماه در شهر کربلا با حضور مسئولان اقتصادی دو کشور و مشارکت تجار ایرانی و عراقی دایر می‌شود.

این فعال اقتصادی در پایان کمک به افزایش ارزآوری در ایران و توسعه همه جانبه اقتصادی را مهمترین دستاورد فرآیند برگزاری نمایشگاه ایرانی در عراق دانست و بیان کرد: سود دهی دولت در حوزه اقتصادی مستلزم افزایش سود در بخش خصوصی است و این مهم با تقویت روابط تجاری ایران و عراق محقق می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها