مافیای شیر خشک به دنبال افزایش سرسام آور قیمت‌ها /منافع شرکت‌ها جایگزین منافع مردم می‌شود؟

مافیای غذا و دارو علیرغم مخالفت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، به‌دنبال اعمال فشار برای تغییر مصوبه افزایش ۱۱ درصدی قیمت شیرخشک و اعمال افزایش ۱۷ درصدی قیمت‌ها هستند.

مافیای شیر خشک به دنبال افزایش سرسام آور قیمت‌ها /منافع شرکت‌ها جایگزین منافع مردم می‌شود؟

محسن جلواتی قائم مقام سازمان دیده بان شفافیت و عدالت، در مورد تغییر مصوبه افزایش ۱۱ درصدی قیمت شیرخشک و اعمال افزایش ۱۷ درصدی قیمت‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از هزینه های عمده خانوارها هزینه های شیرخشک آنهاست دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی به این موضوع اختصاص داده است؛ اما در سال جاری ۵ شرکت حوزه شیرخشک در کشور درخواست افزایش قیمت این محصول را داشته اند که بنظر می رسد افزایش قیمت ۸ درصدی با توجه به شرایط حاکم رقم معقولی باشد، اما سازمان حمایت با افزایش ۱۷ درصدی قیمت موافقت می کند که این مصوبه به امضای نماینده وزارت صنعت، معاون سازمان غذا و دارو و مدیرکل دارو می رسد.

وی افزود: بدنبال امضای این صورتجلسه که در تاریخ ۲۶ خردادماه به امضا رسیده است ما متوجه شدیم که این مصوبه نه تنها ابلاغ نشده بلکه فردای روز مصوبه با اعمال فشار مافیای شیرخشک، مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارومکاتبه ای نموده و درخواست غیرقانونی مبنی برتغییر مصوبه از افزایش ۱۱ درصدی به افزایش ۱۷ درصدی داشته است.

قائم مقام سازمان دیده بان شفافیت و عدالت بیان کرد: متاسفانه مافیای شیرخشک با همراهی مسئولین ذیربط در سازمان غذا و دارو که البته دلیل آن برای مردم و کارشناسان سازمان دیده بان شفایت و عدالت کاملا روشن است درصدد فشار بر مردم هستند و از آنجا که مسئولین در سازمان غذا و دارو منصوب شده تا ناظر بر حفظ منافع و حقوق مردم در اینگونه موارد باشند، متاسفانه به سمت دیگری سوق پیدا کرده اند.

وی تصریح کرد: اینها با ترفندی مصوبه ۱۱ درصدی را اعلام و ابلاغ نکردند، حتی مکاتبه کردند که افزایش قیمت ۱۷ درصد محاسبه شود.اینکه اداره کل غذا و دارو به دنبال افزایش قیمت ۱۷ درصدی است واقعا جای پیگیری دارد و مردم باید از این خیانت سازمان غذا و دارو آگاه بشوند و با فوریت جلوی آن گرفته شود.

جلواتی با تاکید بر اینکه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان حتی با افزایش ۱۱ درصدی نیز مخالف بوده و ۸ درصد را افزایش مناسب می دانسته و در نهایت به ۱۱ درصد رضایت داده است گفت: سازمان حمایت حتی بطور مکتوب به سازمان غذا و دارو اعلام کرده که مخالف تغییر صورتجلسه افزایش ۱۱ درصدی به ۱۷ درصدی هستیم .

قائم مقام دیه بان شفافیت ادامه داد:ما به شکل جدی پیگیر هستیم این موضوع هستیم.همه اسناد مصوبه افزایش ۱۱ درصدی را داریم. این مصوبه به امضای نماینده وزارت صنعت، سازمان حمایت، رئیس سازمان غذا و دارو و مدیرکل دارو رسیده است اما مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی با فشار به مدیر کل دارو که احتمالا دبیر کمیته قیمت گذاری است درصدد این افزایش ۱۷ درصدی قیمت است.

جلواتی در پایان گفت:منافع ما باید منافع مردم باشد نه منافع ۵ کارخانه های شیر خشک که در مورد برخی از آنها حرف و حدیث هایی نیز وجود دارد.اینکه منافع مردم را فدای منافع ۵ شرکت می کنیم جای تاسف است و اعلام می کنیم که چنانچه سازمان غذا و دارو بخواهد تغییری در مصوبه ایجاد کند، از طریق دیوان عدالت اداری شکایت کرده و ابطال مصوب را درخواست می کنیم.

منبع: آنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها