تعداد فوتی‌ها‌ در استان هرمزگان کاهش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر در پیک شیوع کرونا هستیم و وضعیت بهتری به نسبت روزهای اخیر پیدا کرده‌ایم؛ خوشبختانه تعداد فوتی‌ها رو به کاهش است اما با ابراز تاسف شمار موارد مبتلا همچنان رو به افزایش است.

تعداد فوتی‌ها‌ در استان هرمزگان کاهش یافت

حسین فرشیدی، ظهر امروز در نشست ویدیو کنفرانس با خبرنگاران به تشریح دستاوردها و موضوعات مطرح شده در سفر اخیر به همراه استاندار هرمزگان و مجمع نمایندگان به پایتخت پرداخت.

وی اظهار داشت: در جلسه‌ای با نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم به نتایج خوبی دست یافتیم و توانستیم قول جذب 600 نیروی جدید برای سیستم بهداشت و درمان استان را بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: آب و هوای استان هرمزگان به‌شدت در حال گرم‌شدن است و از این بابت هم شرایط مستعدی را نداریم که در همین راستا هم به جهت تقویت سیستم‌های سرمایشی بیمارستان‌های استان بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری‌های استاندار هرمزگان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر در پیک شیوع کرونا هستیم و وضعیت بهتری به نسبت روزهای اخیر پیدا کرده‌ایم و خوشبختانه تعداد فوتی‌های‌مان رو به کاهش است اما با ابراز تاسف شمار موارد مبتلا همچنان رو به افزایش است.

فرشیدی افزود: هم‌اکنون 30 نفر در بخش ICU بستری هستند و 25 تخت آی سی یو جدید در استان هرمزگان ایجاد شده است و تمام تلاش ما و باید طوری عمل کنیم که بیماران زیر دستگاه ونتیلاتور نروند زیرا تبعات و عوارض بدی دارد.

وی ادامه داد: در بحث بالگرد و اورژانس هوایی تاکنون از بالگرد نیروی دریایی سپاه استفاده می‌کردیم اما در جلسه‌ای که با رئیس سازمان اورژانس کشور داشتیم مقرر شد تا بالگرد مستقلی برای استفاده در استان در اختیار قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: همچنین مقرر شده است 3 دستگاه آمبولانس برای شهرستان بشاگرد در اختیار استان هرمزگان قرار گرفته شود.

وی بیان اینکه ما آمار مبتلایان خود را پنهان نمی‌کنیم بلکه این آمار به صورت تجمیعی توسط سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود گفت: تاکنون بیش از 250 نفر از نیروهای بهداشتی و درمانی استان هرمزگان به کرونا مبتلا شده‌اند؛ البته برخی از پزشکان و پرستاران در حدود 40 درصد بهبود یافته و به سرکار خود برگشته‌اند.

فرشیدی با بیان اینکه متقاضی جذب پرستار از استان‌های معین هستیم تصریح کرد: برای پرستاران قراداد 89 روزه می‌بندیم و حقوق آنها را هم به موقع پرداخت می‌کنیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها