تعطیلی تالارهای پذیرایی و استخرهای استان زنجان همچنان ادامه دارد

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: مراکز فرهنگی و سینماهای استان نیز با شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت حداکثر ۵۰ درصد طبق دستور ستاد ملی کرونا بازگشایی شدند.

تعطیلی تالارهای پذیرایی و استخرهای استان زنجان همچنان ادامه دارد

جلیل نصیری، ظهر امروز (۳ تیرماه) در جمع خبرنگاران در رابطه با فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی در محیط کار و اماکن عمومی، اظهار کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی استان به‌عنوان ناظر در کنار سایر ارگان‌ها در بحث پیشگیری و کنترل ویروس کرونا انجام وظیفه می‌کند و در زمینه سالم‌سازی و گندزدایی محیط و اماکن عمومی و مهم‌تر از این‌ها آموزش به مردم و مراکز خدماتی و تولید و توزیع مواد غذایی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم شناخت کافی از ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی و کاهش مواجهه چهره به چهره از ابزارهای مفید در بحث پیشگیری و کنترل این ویروس است، افزود: حفاظت فردی، ماسک و شست‌وشوی مکرر دست‌ها در پیشگیری از ویروس بسیار مهم است.

این مسئول با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تالارهای پذیرایی و استخرهای استان همچنان تعطیل است، تصریح کرد: مراکز فرهنگی از جمله سینماهای استان، با شرایط ویژه حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت و با رعایت پروتکل بهداشتی طبق تصمیم ستاد ملی کرونا فعالیت خواهند داشت.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان، با بیان اینکه ستاد ملی کرونا در جهت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، ۹۰ دستورالعمل برای دستگاه‌های استان ابلاغ شده است، ادامه داد: در ابتدا باید همه دستگاه‌ها و متصدیان مراکز در راستای انجام فعالیت‌های خود در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده و کد رهگیری دریافت کنند و دانشگاه علوم‌پزشکی استان نیز ناظر بر نحوه انجام صحیح پروتکل‌های بهداشتی در محیط کار هستند.

نصیری با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از وسایل حفاظت فردی در اماکن عمومی استان، اظهار کرد: همکاران بهداشت محیط با نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بازرسی‌های متعددی از اماکن عمومی پر ازدحام استان دارند.

وی خاطرنشان کرد: گندزدایی و ضدعفونی و آموزش محل زندگی و قرنطینه افرادی که بیماری آن‌ها مثبت بوده و نیز گندزدایی نقاط مختلف شهر و روستاها طبق دستورالعمل ابلاغی با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها