کارمندان گوگل خواستار توقف خدمات‌دهی به پلیس آمریکا شدند

بر اساس اعلام یک منبع آگاه، بیش از ۱۶۰۰ تن از کارمندان شرکت آلفابت از گوگل که شاخه‌ای از این شرکت است خواستند تا از فروش خدمات پست الکترونیک و خدمات دیگر به واحدهای پلیس خودداری کند.

کارمندان گوگل خواستار توقف خدمات‌دهی به پلیس آمریکا شدند

این کارمندان در طومار مربوط به درخواست خود که توسط خبرگزاری رویترز مشاهده شد، از این که گوگل همچنان به جمع "میلیونها مردم خواستار سلب قدرت و قطع بودجه واحدهای پلیس نپیوسته" اظهار ناراحتی کردند. فعالان حقوق مدنی در سراسر آمریکا سالهاست که خواستار کاهش تدابیر امنیتی معمول پلیس بوده‌اند و تلاشهای مرتبط با آن در طی مدت اعتراضات ضدنژادپرستی در واکنش به قتل جورج فلوید تشدید شده‌اند.

در طومار مطرح شده برای گوگل آمده است: ما نباید در سودجویی از نژادپرستی پلیس دست داشته باشیم. یکی از موارد مطرح شده در این طومار فروش بسته موسوم به "جی سوئیت" کمپانی گوگل به واحد پلیس در کلارکستاون نیویورک است؛‌ بسته‌ای که شامل مجموعه‌ای از ابزارها و خدمات مربوط به پست الکترونیکی، ویرایش اسناد و ذخیره فایل است.

یک سخنگوی گوگل در واکنش به این موضوع به رویترز گفت: ما مدت زیادی است که شرایطی برای استفاده از پلت‌فرمهای کامپیوتری موجود برای همه همچون جی میل، جی سوئیت و گوگل کلاود داشته‌ایم و این محصولات برای استفاده دولتها و مقامهای محلی شامل واحدهای پلیس موجود باقی می مانند.

پلیس کلارکستاون به درخواست برای اظهار نظر درباره این موضوع پاسخ نداد.

گوگل قبلا نیز از شراکتش با ارتش آمریکا و فروش محصولاتش به آن و همچنین به دولتهای خارجی که به اعتقاد فعالان حقوق بشر، مستبد هستند با انتقادهای داخلی مواجه شده است.

هر چند که این کمپانی از قراردادهای فروش برخی خدمات همچون تشخیص چهره عقب نشینی کرده اما در پاسخ به نگرانی ها تصریح داشته که متعهد به کمک به دولتها در زمینه امنیت سایبری و دیگر مسائل است.

یک سخنگوی این شرکت گفت: ما متعهد به تلاشهایی که باعث ایجاد یک تفاوت معنادار در مبارزه با نژادپرستی سیستماتیک شوند بوده و کارمندان ما در هفته های اخیر بالغ بر ۵۰۰ مورد طرح پیشنهادی برای محصولات را داده‌اند که ما مشغول بررسی آنها هستیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها