کاهش ۳۰ درصدی قیمت میوه های نوبرانه در یاسوج

رئیس اتحادیه میوه فروشان شهرستان بویراحمد گفت: از هفته پیش تاکنون شاهد کاهش قیمت میوه ها بوده ایم که از این بین حدود ۳۰ درصد میوه های نوبرانه کاهش قیمت داشته اند.

کاهش ۳۰ درصدی قیمت میوه های نوبرانه در یاسوج

جاسم اسفندیاری، افزود: از هفته پیش تاکنون قیمت میوه های نوبرانه حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: با گذشت زمان قیمت میوه ها کاهش پیدا خواهد کرد چون هرچه میوه های نوبرانه وارد بازار شود شاهد کاهش قیمت خواهیم بود و همچنین گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز نیز کاهش قیمت داشته اما قیمت هندوانه به دلیل گرم شدن هوا و افزایش تقاضای مردم افزایش قیمت کمی پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه میوه فروشان شهرستان بویراحمد اظهار کرد: از جمله میوه های نوبرانه که کاهش قیمت داشته می توان به گیلاس مشهدی که هفته پیش ۳۵ هزارتومان بوده اما امروز ۷ هزارتومان کاهش قیمت داشته و به ۲۸ هزار تومان رسیده، انگور یاقوتی ۳۰ هزار تومان بود به کمتر از ۲۰ هزار تومان رسیده، شلیل ۳۵ هزارتومان بوده و به ۲۸ هزارتومان رسیده و انبه زرد پاکستانی از ۵۰ هزارتومان به کمتر از ۴۲ هزارتومان رسیده است اشاره کرد.

اسفندیاری با اشاره به اینکه تنها مرکز استانی هستیم که میدان میوه و تره بار نداریم بیان کرد: این یکی از بزرگترین مشکلات این صنف است و تاکنون پیگیری های زیادی انجام دادیم اما هیچ همکاری برای این کار با ما نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر این صنف رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط میوه فروشان است که ۷۰ درصد بار سطح شهر را وانت بارها و دست فروش هایی که نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند توزیع می کنند و سطح شهر پرشده از دست فروش های میوه و تره بارها، که با این شرایط پیشنهاد ما این است که برای این افراد بازارچه ای در نظر گرفته شده و نظارت لازم بر کار آن ها انجام شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها