سن مجرمان خراسان‌شمالی در حال کاهش است

مدیرکل زندان‌های خراسان‌شمالی گفت: هم اکنون ۱.۶۵ درصد مجرمان استان زیر ۱۸ سال و ۲۰ درصد نیز بین ۱۸ تا ۲۵ سال سن دارند که این موضوع حکایت از کاهش سن مجرمان دارد.

سن مجرمان خراسان‌شمالی در حال کاهش است

محمدی، در نشست خبری که دوم تیرماه در محل این اداره کل برگزار شد، اظهارکرد: هم اکنون ۱.۶۵ صدم درصد زندانیان استان زیر ۱۸ سال، ۲۰ درصد بین ۱۸ تا ۲۵ سال و ۶۲ درصد نیز بین ۲۶ تا ۴۵ سال بوده که این ارقام نشانگر رابطه معناداری بین سن و جرائم است.

وی با اشاره به کاهش سن مجرمان در استان، افزود: میزان ماندگاری زندانیان استان در زندان کوتاه بوده به طوری که آمار قابل توجه ای زندانی داریم که کمتر از ۱۵ روز در زندان به سر برده اند و در این راستا اقامتگاه موقتی برای این زندانیان آماده بهره برداری است تا از ایجاد سوء پیشینه برای آنان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۰۵ نفر در زندان های استان محبوس هستند، گفت: طبق آمار به هزای هر 100 هزار نفر نیز ۳۶۵ نفر وارد زندان های استان می شوند.

مدیرکل زندان‌های خراسان‌شمالی گفت : سرقت، جرائم علیه اشخاص و مواد مخدر بیشترین فراوانی را در بین جرائم زندانیان استان دارند.

محمدی با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری در زندان ها، اشتغال و حرفه آموزی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهمترین اولویت های دستگاه قضا است، یادآورشد: ۶۵ درصد زندانیان کار حرفه آموزی و کسب مهارت را در محل زندان آموزش می‌بینند و پس از خروج از زندان به آنان تسهیلات اشتغال زایی پرداخت می‌شود که طی سال بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ نفر برای دریافت این تسهیلات معرفی بانک های عامل شده اما در نهایت تعداد کمی موفق به دریافت وام می شوند زیرا در بحث کسب ضمانت سخت گیری هایی صورت می‌گیرد که حتی خانواده و نزدیکان زندانیان حاضر به ضمانت برای این افراد نیستند.

محمدی با بیان اینکه سال گذشته ۵۷۰ نفر از زندانیان در قالب های گوناگون مورد عفو قرار گرفتند، ادامه داد: در ایام شیوع ویروس کرونا نیز یک هزار و۲۵۶ زندانی از زندان های استان به مرخصی رفته و ۱۱۳ نفر نیز آزاد شدند.

وی یادآورشد: در قالب رزمایش مواسات با توجه به مساعدت های مقام معظم رهبری به سازمان زندان ها، یک هزار بسته معیشتی و ۲۱۶ میلیون تومان کارت هدیه نیز بین خانواده های زندانیان در نقاط شهری و روستایی توزیع شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها