سردار نجات کیست؟ + سوابق

سردار حسین نجات که با حکم سرلشکر سلامی به عنوان جانشین قرارگاه ثارالله سپاه منصوب شد پیش از پذیرش این مسئولیت در سمت‌های مختلف در بدنه سپاه پاسداران به ایفای نقش پرداخته است.

سردار نجات کیست؟ + سوابق

صبح امروز، سردار حسین نجات با حکم سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه به عنوان جانشین قرارگاه ثارالله سپاه منصوب شد و از خدمات سردار کوثری تقدیر به عمل آمد.

سردار نجات در سال ۱۳۳۴ در شیراز متولد شده است. او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، علیه حکومت ستم‌شاهی وارد مبارزه شد. در گروه «منصورون» یکی از هفت گروه تشکیل‌دهنده سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی فعالیت مبارزاتی داشت و از همان دوران با علمای بزرگی همچون مرحوم منیرالدین حسینی و آیت‌الله راستی کاشانی در ارتباط بود.

سردار نجات پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سمت و مسئولیت‌های مختلفی به جمهوری اسلامی ایران خدمات فراوانی ارائه داد. او از سال ۱۳۶۰ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود.

وی از ۱۳۶۸ تا ۱۳۶۹ به‌عنوان معاون امور مجلس وزیر دفاع فعالیت می‌کرد، از ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۵ معاون هماهنگ‌کننده سپاه و از ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۶ جانشین رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران بود. او از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ به‌عنوان معاون سیاسی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی فعالیت می‌کرد و از ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ نیز معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده کل سپاه بود و از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ جانشینی رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران را برعهده داشت. همچنین فرماندهی قرارگاه ثارالله، فرماندهی سپاه ولی‌ امر و معاون فرهنگی اجتماعی فرمانده کل سپاه پاسداران از دیگر سوابق سردار نجات محسوب می‌شوند.

منبع: آنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها