توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در کاشان

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: هواشناسی نشان می‌دهد دمای هوای دشت کاشان در هفته جاری، در دمای ۴۰ تا ۴۳ درجه سانتی‌گراد باقی می‌ماند و پدیده غالب جوی به صورت صاف و در ساعت بعدازظهر، همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در کاشان

عباس ارغوانی، اظهار کرد: بیشینه دمای هوا در روز یکشنبه ۴۱ و کمینه هوا ۲۴ درجه بالای صفر است که پس از سه درجه کاهش در روز دوشنبه، از روز سه‌شنبه افزایش دما تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته حداکثر دما به ۴۳ درجه و حداقل آن به ۲۶ درجه رسید که دمای بیش از ۴۳ درجه‌ای طی چهار دهه گذشته فقط در ٢۵ خرداد ۹۶ ثبت شده بود و این دومین رکورد است.

رئیس اداره هواشناسی کاشان، تأکید کرد: کشاورزان با توجه به وزش باد نسبتاً شدید در ساعت بعدازظهر و افزایش دما طی هفته جاری نسبت به استحکام سازه، پوشش و پنجره‌های گلخانه و تهویه مناسب اقدام لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی وزش باد نسبتاً شدید در ساعت بعدازظهر به کشاورزان توصیه می‌شود که مثل هفته قبل محلول‌پاشی و سم‌پاشی در ساعت‌های صبحگاهی انجام شود و باغداران مناطق کوهستانی، نیز نسبت به سم‌پاشی علیه آفت سپردار آسیایی درختان میوه و مگس گیلاس اقدام کنند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: با توجه به روند افزایشی روزانه دما به منظور حفظ اسانس توصیه می‌شود، که در مناطق کوهستانی، برداشت گل محمدی در صبح زود انجام شده و پس از پایش پسیل پسته، با مشاوره کارشناسان نسبت به شستشوی درختان در شرایط مساعد آب و هوایی اقدام شود.

وی با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در مرتع‌های کاشان تأکید کرد: با توجه به حضور شهروندان در مناطق کوهستانی، از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع خودداری کرده و پس از روشن‌کردن آتش، هنگام ترک محل حتماً از خاموش شدن بقایای آتش اطمینان حاصل کنند.

ارغوانی تصریح کرد: در روزهای پایان هفته، گرما به صورت محسوس در دشت کاشان اوج می‌گیرد که در نتیجه شهروندان به مناطق کوهستانی و خوش آب و هوا پناه می‌برند بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود که ملاحظات پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها