اعلام جزییات پرونده مدیرکل سابق ورزش فارس بعد از تکمیل پرونده

دادستان مرکز فارس گفت: اعلام جزییات پرونده مدیرکل ورزش و جوانان فارس منوط به تکمیل تحقیقات و برگزاری دادگاه بدوی و تجدیدنظر است.

اعلام جزییات پرونده مدیرکل سابق ورزش فارس بعد از تکمیل پرونده

حیدر آسیابی دادستان مرکز فارس شنبه ۳۱ خرداد در یک کنفرانس خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، گفت: از ابتدای سال ٩٨ پرونده‌های متعددی در راستای ارتقای سلامت اداری و برخورد بدون اغماض با فساد در استان فارس تشکیل شد که پرونده پتروشیمی مرودشت، شهرداری صدرا، مدیرکل ورزش و جوانان فارس و...از مهمترین آنهاست.

او با بیان اینکه پرونده مدیرکل سابق ورزش و جوانان فارس در مرحله تکمیل تحقیقات و بازپرسی قرار دارد، افزود: فعلا نمی‌توانیم جزییات بازداشت این مدیرکل را تا برگزاری دادگاه بدوی و تجدیدنظر تشریح کنیم.

دادستان مرکز استان فارس تاکید کرد: با رسیدگی به پرونده مذکور و صدور حکم قطعی، در این خصوص اطلاع‌رسانی کاملی انجام خواهد شد.

آسیابی به ورود دادستانی مرکز فارس به مسئله گرانی برخی اقلام اساسی در استان هم اشاره و با بیان اینکه بخشنامه‌ای از دادستان کشور ابلاغ شده و کمیته‌هایی تحت عنوان نظارت بر عرضه کالاهای اساسی تشکیل شده به صورت مستمر جلساتی تشکیل می‌شود، گفت: به عنوان مثال؛ از خروج مرغ از استان جلوگیری کردیم.

او ورود به موضوع کنترل قیمت شکر، ورود ذخایر برنج به بازار، موضوع امر به معروف و نهی از منکر، احتکار لیمو ترش، برخورد با باغشهری‌ها، جلوگیری از اکران فیلم‌های اروپایی در شیراز، برخورد با مظاهر اولیه فساد و ...را از مهمترین اقدمات دادستانی طی یکسال اخیر برشمرد.

آسیابی همچنین با بیان اینکه دادستانی به موضوع گرانی در بازار مسکن ورود و با مدیران اتحادیه مشاور املاک نشست‌هایی برگزار کرده است، گفت: نیازمند نگاه ویژه دولت به سیاست‌های کلان در بازار مسکن هستیم.

او همچنین در خصوص پرونده سیل شیراز، گفت: این پرونده تنها به صدور کیفرخواست اکتفا نشده بلکه این موضوع مورد آسیب‌شناسی قرار گرفته که در کنار بحث آسیب شناسی، لایروبی بیش از ۲ و نیم کیلومتر را داشتیم.

آسیابی با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضا زمینه‌ساز احیای کارخانه زیمنس به عنوان یکی از صنایع مهم فارس شده است، اضافه کرد: خوشبختانه در بحث آب و فاضلاب ورود جدی داشتیم و اقدامات خوبی انجام و مشکلات جنوب شیراز مرتفع و کنترل شده است.

او در ادامه به رفع تصرف ۹۸۶ هکتار از اراضی ملی در مناطقی نظیر سیاخ دارنگون و قلات و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرقانونی در ۱۰۵ هکتار از عرصه‌های طبیعی اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۶ هکتار آزادسازی بستر رودخانه از اقدامات انجام شده بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه پرونده‌های اغتشاشات آبان‌ رسیدگی و به همراه پرونده ناآرامی زندان عادل آباد با صدور کیفرخواست به دادگاه رفته است، گفت: رسیدگی به پرونده‌های امنیتی با دقت و ظرافت و حساسیت ویژه‌ای انجام خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های فارس نیز در این جلسه با اشاره به مسئله جابجایی زندان عادل آباد شیراز گفت: عدم تملک زمین پیش‌بینی شده برای انتقال این زندان و بلاتکلیفی این موضوع در سال‌های گذشته موجب شد تا در دستور کار مجدد قرار گیرد.

اسحالق ابراهیمی با بیان اینکه زمینی به وسعت ۲۰۰ هکتار برای این جابه جایی پیش‌بینی شده است، افزود: در صورت وجود زمین ممکن است ساخت زندان جدید تا سال‌ها به طول بینجامد. لذا تهاتر ساختمان فعلی و استفاده از اعتبار آن برای ساخت ساختمان جدید زندان عادل آباد را دنبال می‌کنیم.

بازرسی سرزده از دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۹

رئیس سازمان بازرسی استان فارس نیز در ادامه این جلسه با اشاره به انجام ۱۴۲ مورد بازرسی و رسیدگی به ۳۶۶۴ مورد شکایت در سال گذشته، گفت: سال گذشته ۵۶ معامله با دخالت سازمان بازرسی لغو یا تجدید شدند.

کاظم اکرمی افزود: براساس مجموع بازرسی‌های انجام شده در سال گذشته ۴۳ پرونده کیفری و ۹۴ پرونده تخلفاتی تشکیل شد.

اکرمی از افزایش ۱۰ درصدی بازرسی‌‎ها در سال ۹۹ خبر داد و گفت: امسال یک روش بازرسی تحت عنوان بازرسی سرزده در ساختار سازمانی تعریف کرده‎ایم و در این راستا ۲۰ تا ۳۰ بازرسی تا پایان امسال از دستگاه‌ها انجام خواهد شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال‎های گذشته موفق به کاهش ٣٠ درصدی جرائم در نیروهای مسلح مستقر در فارس شده‌ایم، گفت: فارس پس تهران دارای بیشترین تعداد یگان‌ها و پرسنل نیروهای مسلح در کشور است اما شاهد کمترین میزان جرائم در آن هستیم.

سید ابوالحسن هاشمی امام‌زاده، خاطرنشان کرد که استان فارس کمترین آمار زندانیان نظامی را در کشور به خود اختصاص داده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها