چین، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل را به نقض منشور سازمان متهم کرد

دولت چین، مراتب نارضایتی و مخالفت شدید خود را به اظهارات مطرح شده از سوی کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره قانون امنیت ملی جدید در هنگ کنگ ابراز کرد.

چین، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل را به نقض منشور سازمان متهم کرد

به نقل از خبرگزاری رویترز، هیات دائم چین در دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: اظهارات میچل پاچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل مداخله شدید در حق حاکمیت چین و امور داخلی این کشور و نقض اهداف و اصول منشور سازمان ملل است.

این هیات همچنین به دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد تا به اقدامات چین در حفظ امنیت ملی در هنگ کنگ احترام گذاشته آن را رعایت و از مداخله در امور هنگ کنگ و چین اجتناب کند.

باچله روز جمعه گفت، پیش نویس قانون جدید امنیت ملی برای هنگ کنگ باید به صورت کامل با الزامات و تعهدات دولت پکن مربوط به حقوق بشر همخوانی داشته باشد و دفترش از نزدیک تحولات را رصد می‌کند.

او تاکید کرد: از چنین قوانینی نباید هرگز برای مجرمانه دانستن گفتار و رفتاری که مورد حفاظت قانون حقوق بشر بین الملل است، استفاده کرد. هرگونه قانون اعمالی در هنگ کنگ باید به اولویت‌های حقوق مدنی و سیاسی و حقوق فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی احترام بگذارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها