فرهنگ‌سازی در امر مدرسه‌سازی با اجرای طرح«آجربه‌آجر»در خراسان شمالی

مدیرکل نوسازی و مدارس خراسان شمالی گفت: اجرای طرح«آجربه‌آجر» اقدام مهمی در نهادینه کردن فرهنگ مدرسه‌سازی است.

فرهنگ‌سازی در امر مدرسه‌سازی با اجرای طرح«آجربه‌آجر»در خراسان شمالی

امین فلاح کوشکی، با اشاره به اینکه اجرای طرح«آجربه‌آجر» پس از سفر وزیرآموزش‌وپرورش به استان انجام شد، اضافه کرد: پیش از اجرای این طرح، مشارکت‌های مردمی به صورت کلان انجام می‌شد، و بسیاری از افراد علاقه‌مند به مشارکت در امر مدرسه‌سازی بودند اما توان مالی را نداشتند که با اجرای این طرح، این امکان به تمام افراد جامعه داده می‌شود تا در امر مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه مدرسه‌سازی در توسعه استان نقش ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: برای ساخت مدارسی که با همت خیرین است، 30 درصد از اعتبار مورد نیاز توسط خیرین و 70 درصد اعتبار نیز از سوی پرداخت می‌شود و با اجرای طرح آجربه‌آجر نیز شرایط همانگونه است.

وی با تاکید براینکه تمام اقشار جامعه می‌توانند در امر مدرسه‌سازی مشارکت کنند، تصریح کرد: با اجرای طرح آجربه‌آجر، یک دانش‌آموز نیز می‌تواند در ساخت مدرسه خود مشارکت کند و این مسئله از اهمیت بسیاری برخوردار است.

فلاح کوشکی ادامه داد: در سال 99 پیش‌بینی می‌شود که 18 میلیارد تومان حمایت خیرین در امر مدرسه‌سازی در استان وجود داشته باشد و در سال 1400 نیز این پیش‎بینی 28 میلیارد تومان است.

مدیرکل نوسازی و مدارس خراسان شمالی تاکید کرد: در سال 85 که اولین مجمع خیرین در استان برگزار شد، 300 میلیون تومان حمایت خیرین را داشتیم اما در حال حاضر این آمار به بیش از 15 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه 800 کلاس درس تخریبی در استان وجود دارد، تاکید کرد: 150 مدرسه در استان تخریبی هستند که میانگین مدارس تخریبی در استان 11 درصد و میانگین کشوری 26 درصد است که نشان می‌دهد نسبت به میانگین کشوری از وضعیت مناسبی برخوردار هستیم.

فلاح کوشکی اضافه کرد: مدارس دو نوبته بسیاری در استان داریم و از همین جهت ساخت مدارس نیز از نیازهای استان است که میانگین فضای آموزشی استان بیش از پنج متر مربع و میانگین کشوری بیش از هشت مترمربع است و این مسئله نیز نشان می‌دهد که از میانگین کشوری در ایجاد فضای آموزشی عقب مانده‌ایم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها