فیسبوک تبلیغات ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را حذف کرد

شبکه اجتماعی فیسبوک می‌گوید یک تبلیغات سیاسی را که از سوی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ ساخته شده بود، به علت آنچه «مغایرت با موازین» خود دانسته، حذف کرده است.

فیسبوک تبلیغات ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را حذف کرد

فیسبوک می‌گوید نماد مثلث قرمزی که در این تبلیغ مورد استفاده قرار گرفته بود نشان آلمان نازی برای مشخص کردن زندانیان در جریان جنگ جهانی دوم است.

اما ستاد انتخاباتی ترامپ می‌گوید این نشان متعلق به گروه ضدفاشیست آنتیفا است.

با این حال فیسبوک گفته این تبلیغ ناقض سیاست‌های آن مبنی بر مقابله با نفرت‌پراکنی سازمان یافته است.

ناتانیل گلیچر، رئیس بخش سیاست‌های امنیتی فیسبوک روز پنجشنبه 18 ژوئن گفته: "ما اجازه نمی‌دهیم نمادهایی که معرف سازمان‌های نفرت‌پراکن یا ایدئولوژی‌های منفورانه هستند منتشر شود مگر این که در ارتباط با نفی و محکومیت آنها باشد. این همان چیزی است که ما در این تبلیغ مشاهده کردیم و هر جا که چنین نشانی را ببینیم، همین کار (حذف) را خواهیم کرد."

به گزارش بی.بی.سی این پست که روی صفحات ستاد دونالد ترامپ و همچنین مایک پنس، معاون او منتشر شده بود برای ساعت‌ها در معرض دید کاربران قرار داشت و طی 24 ساعت گذشته هزاران کامنت و واکنش به آن داده شده بود.

همزمان تیم مورتاق، یکی از سخنگویان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ گفته: "مثلث قرمز واژگون نمادی است که از سوی آنتیفا مورد استفاده قرار گرفته و به همین علت هم در تبلیغی که مرتبط با آنتیفا بوده از آن استفاده شده."

او گفته: "ما به فیسبوک خبر خواهیم داد که خود آنها هم یک مثلث قرمز واژگون را در میان ایموجی‌های خود دارند که دقیقا شبیه همینی است که ما استفاده کردیم."

دونالد ترامپ آنتیفا را مسئول خشونت‌ها در جریان اعتراضات به مرگ جورج فلوید طی سه هفته گذشته می‌داند. ادعایی که به اثبات نرسیده و به گزارش رسانه‌های آمریکا همچون نیویورک تایمز، مشخصات افراد بازداشت شده در جریان ناآرامی‌های پس از مرگ جورج فلوید نشانی از دخالت آنتیفا در این وقایع ندارد.

ترامپ حتی ماه گذشته گفت که بنا دارد آنتیفا را در فهرست گروه‌های تروریستی داخلی آمریکا ثبت کند. هر چند کارشناسان حقوقی می‌گویند احتمالا رئیس‌جمهوری اختیار قانونی برای چنین کاری ندارد.

آنتیفا یک گروه چپ‌گرای تندرو است که مخالف نئونازی‌ها، فاشیسم، نژادپرستی و برتر خواندن نژاد سفید است. این گروه تشکیلات منظم و ساختار یافته‌ای ندارد و به همین علت هم رهبر یا دبیرخانه و سخنگویی ندارد و بیشتر شبیه یک ایدئولوژی است که تنها حامیانش آن را زنده نگه می‌دارند.

حامیان آنتیفا اغلب با سیاست‌های ملی‌گرایانه، ضدمهاجرتی و ضدمسلمانان دولت ترامپ مخالفند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها