خاطرات گزنده مری ترامپ برادرزاده رئیس‌جمهور

مری ترامپ، برادرزاده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، می‌خواهد با انتشار خاطرات ناخوشایندی همه چیز را بگوید. اما او کیست و چرا حالا پیدایش شده است؟

خاطرات گزنده مری ترامپ برادرزاده رئیس‌جمهور

کتاب خاطرات مری ترامپ قرار است به گفته ناشرش روز ۲۸ ژوئیه روی قفسه کتاب‌فروشی‌ها برود، یعنی تنها چند هفته پیش از برگزاری کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه و انتخاب دونالد ترامپ به عنوان نامزد رسمی این حزب در انتخابات ماه نوامبر.

بنا بر گزارش‌ها، یکی از موضوعاتی که در این کتاب مطرح شده است نقش مری ترامپ در رساندن اسناد محرمانه‌ای به نیویورک تایمز است که به این روزنامه کمک کرد تا تحقیقات گسترده‌ای درباره دارایی‌های شخصی آقای ترامپ منتشر کند.

در این مجموعه مطلب که برنده جایزه پولیتزر شد، ادعا شده بود که آقای ترامپ در چند طرح "تقلب" مالیاتی دست داشته و به پول امروز بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ارث از امپراتوری املاک و مستغلات پدرش به او رسیده است.

دونالد ترامپ در کودکی (نفر اول از سمت چپ) به همراه خواهران و برادرانش

در توضیحات این کتاب در وبسایت آمازون عنوان شده است که نویسنده توضیح خواهد داد که عمویش چگونه "به مردی تبدیل شد که حالا سلامت، امنیت اقتصادی و بافت اجتماعی دنیا را تهدید می‌کند."

در ادامه این توضیحات می‌خوانیم که "او توضیح می‌دهد که چگونه وقایع خاص و ساختار کلی خانواده مرد آسیب دیده‌ای را که امروز در کاخ سفید نشسته است خلق کردند، از جمله رابطه عجیب و مضری که میان فرد ترامپ و دو پسر بزرگش فرد جونیور و دونالد وجود داشت."

همچین در این توضیحات ادعا شده است که نویسنده از بینشی برخوردار است که نتیجه "حضور در مهمانی‌ها و کنش‌های خانوادگی بی‌شمار" است.

علاوه بر این آقای ترامپ در این کتاب متهم شده است که در پی ابتلای پدرش به بیماری آلزایمر او را "مسخره و تحقیر" می‌کرده است.

مری ترامپ ۵۵ ساله فرزند فرد ترامپ جونیور، برادر بزرگ دونالد ترامپ است که در ۱۹۸۱ و در سن ۴۲ سالگی در درگذشت.

او در بیشتر عمر خود از می‌خوارگی رنج می‌برد و دلیل مرگ زودهنگامش نیز حمله قلبی ناشی از مصرف بیش از حد مشروبات الکلی بود.

آقای ترامپ عنوان کرده است که مشکلات شخصی برادرش محرک تلاش‌های او در دولت برای مقابله با بلای اعتیاد به مواد مخدر بوده است.

او در مصاحبه‌ای که سال گذشته با روزنامه واشنگتن پست داشت گفت که برادرش همیشه دوست داشت خلبان شود، اما متاسفانه از طرف او تحت فشار بود تا به کسب‌وکار املاک و مستغلات خانوادگی بپیوندد.

دونالد ‌ترامپ و پدرش فرد در نیویورک - ۱۹۸۸

مری ترامپ سعی کرده است که بعد از انتخاب عمویش به عنوان رئیس‌جمهوری خیلی در انظار عمومی حاضر نشود، اما قبلا انتقاداتی به او وارد کرده بود.

اختلافات آن‌ها سابقه‌ای حداقل ۲۰ ساله دارد و به شکایت او و برادرش از عموها و عمه‌هایشان بازمی‌گردد.

آن‌ها در سال ۲۰۰۰ بابت میزان پولی که از پدربزرگشان به ارث برده بودند به دادگاه شکایت کردند.

به گزارش روزنامه دیلی نیوز، چاپ نیویورک، آن‌ها دونالد و بقیه فرزندان فرد ترامپ را متهم کردند که وقتی او دچار فراموشی شده بود "با فشار و حیله" وصیت‌نامه را تنظیم کرده بودند.

مری ترامپ به این روزنامه گفته بود که عموها و عمه‌هایش باید به خاطر این دعوای حقوقی "شرمنده" باشند.

در پی این شکایت، بیمه درمانی مری و برادرش در اقدامی ظاهراً تلافی‌جویانه از طرف شرکت ترامپ لغو شد، اقدامی که باعث شد آن‌ها مجدداً به دادگاه شکایت کنند.

بنا بر گزارش‌ها، این پرونده نهایتاً با توافق طرفین مختومه اعلام شد، اما جزئیاتی از این توافق در دست نیست.

به گفته مجله پیپل، اسناد عمومی نشان می‌دهد که مری ترامپ متولد ماه مه ۱۹۶۵ است و در لانگ آیلند زندگی می‌کند.

مجله فوربز نیز گزارش می‌دهد که او دارای مدرک کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه تافتس در ماساچوست است و در همین رشته از دانشگاه کلمبیا در نیویورک مدرک کارشناسی ارشد گرفته است.

او همچین موفق به کسب مدرک دکترا در رشته روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آدلفی در نیویورک شده است.

شغل حرفه‌ای او ظاهراً مربی‌گری زندگی است و در سال ۲۰۱۲ شرکتی به نام "گروه کوچینگ ترامپ" را در نیویورک به ثبت رساند.

وبسایت این شرکت می‌گوید: "آیا احساس افسردگی می‌کنید و انگیزه ندارید؟ دنبال معنی واقعی زندگی خود می‌گردید؟ اگر چنین است مربیان ما می‌توانند شما را از این وضعیت خوارکننده رها کنند."

بنا بر توییت‌هایی که به او نسبت داده می‌شود، به نظر می‌رسد که مری ترامپ در روز پیروزی عمویش در انتخابات ۲۰۱۶ حال و روز خوبی نداشته است.

حسابی که با نام او ساخته شده است در یکی از توییت‌های خود می‌گوید: "این یکی از بدترین شب‌های زندگی من است."

توییت دیگری هیلاری کلینتون، رقیب آقای ترامپ، را اینگونه توصیف کرده است: "خادم مردم و انسانی خارق‌العاده".

منبع: بی‌بی‌سی

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها