افتتاح سد اسدآباد پس از سال‌ها انتظار/خط انتقال آب به تویسرکان به زودی پایان می‌یابد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از افتتاح سد اسدآباد پس از ۱۶ سال انتظار خبر داد و گفت: تصفیه‌خانه ملایر هم در صورت تأمین اعتبار لازم، امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح سد اسدآباد پس از سال‌ها انتظار/خط انتقال آب به تویسرکان به زودی پایان می‌یابد

منصور ستوده، اظهار داشت: چند طرح عمرانی برای آب‌رسانی به مناطق مختلف استان در دست اجرا قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی برخی از آن‌ها امسال پایان یابد.

وی افزود: تصفیه خانه تویسرکان، یکی از این طرح‌هاست که 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و خط انتقال آب به این شهر هم به طول 34 کیلومتر در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای استان همدان بیان کرد: ساخت خط انتقال آب به تویسرکان از دو سال پیش با اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار آغاز شده و به زودی پایان می‌یابد.

ستوده اعلام کرد: عملیات ساخت خط انتقال آب به ملایر هم به طول 38 کیلومتر 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تصفیه خانه این شهر هم به 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در صورت تأمین، این طرح امسال پایان می‌یابد.

وی از افتتاح سد اسدآباد پس از 16 سال انتظار خبر داد و گفت: برای تکمیل طرح ساخت این سد 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که 27 میلیارد تومان آن اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود که تابستان امسال به بهره‌برداری رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای استان همدان تصریح کرد: طرح ساخت سد نعمت آباد 16 سال به درازا کشیده و با بهره‌برداری از آن کمک بزرگی به کشاورزی منطقه می‌شود.

ستوده مطرح کرد: تقویت صنعت گردشگری با ایجاد زیرساخت‌های تفریحی در کنار سد مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی و قایق سواری و ماهیگیری از دیگر مزیت‌های افتتاح سد نعمت‌آباد در اسدآباد به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اعلام کرد: افتتاح سد نعمت‌آباد به‌طور مستقیم برای 150 نفر و غیرمستقیم برای 400 نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد.

ستوده، پیشرفت فیزیکی سد خرمرود تویسرکان را 30 درصد عنوان کرد و گفت: این طرح امسال پایان نمی‌یابد زیرا ساخت آن به بخش خصوصی واگذار شده و طرح بر اساس آورده سرمایه‌گذار پیش می‌رود.

وی افزود: سد خرم رود به عنوان یک طرح پایلوت کشوری در حوزه آب به صورت فاینانس داخلی با سرمایه گذاری 316 میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهرستان تویسرکان در حال اجراست.

ستوده عنوان کرد: هدف از اجرای این سد، تأمین آب برای مصرف صنعتی با 5.1میلیون مترمکعب در سال، مصرف شرب روستایی با 3.1 میلیون مترمکعب، رهاسازی نیاز زیست محیطی با یک میلیون مترمکعب و تأمین مصارف کشاورزی حق آبه پایین دست به مقدار 3 میلیون متر مکعب در سال است.

در استان همدان سدهای اکباتان، آبشینه، کلان، سرابی، شنجور و شیرین سو برای ذخیره آب وجود دارد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها