اعتراض شهردار لندن به سیاست‌های پسا کرونای دولت جانسون

شهردار لندن در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی دولت محافظه‌کار بوریس جانسون برای دوران پساکرونا، ۱۰ درصد از حقوق خود را برای کمک به مشکلات مالی شورا‌های شهر ناشی از بحران کرونا اختصاص داد.

اعتراض شهردار لندن به سیاست‌های پسا کرونای دولت جانسون

«صادق خان» شهردار پاکستانی تبار لندن در این رابطه اظهار داشت: ساکنین لندن در دوران قرنطینه با خانه نشینی و پیروی از دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام درستی را صورت دادند. اما اینک دولت قصد دارد تا آن‌ها را با اجرای سیاست‌های ریاضتی تنبیه می‌کند.

وی با بیان اینکه بحران کرونا پیامد‌های فاجعه‌باری را بر درآمد‌های مردم داشته است افزود؛ درآمد‌های شهرداری از محل فروش بلیت وسایل نقلیه عمومی ۹۰ درصد کاهش داشته است. همچنین درآمد‌های حاصل از مالیات اماکن تجاری و مسکونی هم به حداقل رسیده است.

شهردار لندن تصریح کرد که اکنون بدترین زمان برای بازگشت به سیاست ریاضتی است و در عوض دولت باید در ترمیم اوضاع اقتصادی کشور یاری کند.

وی هشدار داد که اگر دولت اقدامی را صورت ندهد، تعداد ماموران پلیس و آتش‌نشانی کاسته شده و نمی‌توان مانع بروز جرم و جنایت و آتش‌سوزی در پایتخت شد.

بر اساس تصمیم صادق خان ۱۵ هزار و ۳۰۰ پوند از حقوق سالانه وی کسر و پاداش مدیران شهرداری نیز متوقف خواهد شد.

او در حالی تصمیم به چنین اقدامی گرفته که دولت محافظه کار بوریس جانسون برای جبران خسارت‌های مالی ناشی از بحران کرونا، ضمن تسهیل پرشتاب محدودیت‌های قرنطینه، درصدد اجرای سیاست‌های ریاضتی برآمده است.

براساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۵.۸ درصد کاهش یافته است. این در حالیست که اقتصاد انگلیس در سه ماهه پیش از آن نیز ۲ درصد نسبت به سه ماهه آخر سال میلادی ۲۰۱۹ افت کرده بود.

بانک مرکزی انگلیس پیشتر نسبت به بروز عمیق‌ترین رکود اقتصادی در تاریخ این کشور بر اثر بحران شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) هشدار داد.

کمیته سیاست‌های پولی بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده است؛ اقتصاد این کشور ۱۴ درصد از قدرت خود را تا پایان سال جاری از دست خواهد داد که این رقم بیشترین میزان در ۷۱ سال گذشته به‌شمار می‌رود.

براساس این گزارش آمار ببکاری به‌شدت افزایش یافته و مردم بخش عمده‌ای از درآمد خود را از دست می‌دهند.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها