کتاب جدید نویسنده برنده نوبل در راه است

نخستین رمان «کازوئو ایشی‌ گورو» از زمان انتخاب این نویسنده به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات، در سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود.

کتاب جدید نویسنده برنده نوبل در راه است

به گزارش خبر فوری به نقل از بوکسلر،‌ «کلارا و خورشید» عنوان جدیدترین اثر «کازوئو ایشی‌گورو» نویسنده انگلیسی-ژاپنی برنده جایزه نوبل است که در دوم مارس ۲۰۲۱ روانه بازار خواهد شد.

«فیبر اند فیبر» ناشر این اثر در توضیح رمان جدید «ایشی گورو» بیان کرد :«این رمان داستان «کلارا» یک دوست مصنوعی با مهارت‌های مشاهده‌ای ویژه را روایت می‌کند که از داخل فروشگاه رفتار افرادی که برای خرید به فروشگاه آمده‌اند یا افرادی که از کنار خیابان می‌گذرند را مورد بررسی قرار می‌دهد. او امیداوری خود را برای اینکه یک مشتری در نهایت او را انتخاب کند حفظ می‌کند، اما زمانی که احتمال ایجاد تغییرات همیشگی در شرایطش مطرح می‌شود، «کلارا» درمی‌یابد نباید چندان روی قول‌های انسان‌ها حساب کند.»

«غول مدفون»(۲۰۱۵) جدیدترین اثر منتشر شده این نویسنده محسوب می‌شود. بر اساس اطلاعات «نیلسن بوک‌اسکن»(وبسایت بررسی فروش کتاب‌ها)، تاکنون ۱۵۲,۲۲۷ نسخه از جلد کاغذی این کتاب و ۴۳,۴۸۲ نسخه جلد سخت این اثر در بریتانیا به فروش رفته است.

رمان «هرگز رهایم نکن» که در سال ۲۰۰۵ به چاپ رسید به فهرست نهایی جایزه ادبی «بوکر» راه یافت.

نویسنده آثاری همچون «بازمانده روز»، «شام خانوادگی»، «هنرمندی از جهان شناور»، «وقتی یتیم بودیم» و «هرگز رهایم مکن»، در سال ۲۰۱۷ به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات انتخاب شد.

«سارا دانیوس» سخنگوی هیات داوران آکادمی نوبل در ماه اکتبر ۲۰۱۷ هنگام اعلام نام «ایشی‌گورو» به عنوان برنده نوبل ادبیات، سبک او را ترکیبی از «جین آستین» و «فرانتس کافکا» توصیف کرد و افزود: «بازمانده روز» او یک شاهکار واقعی است که شبیه به رمانی از «پی.چی. وودهاوس» شروع می‌شود و شبیه به آثار «کافکا» پایان می‌پذیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها