صادرات نفت ونزوئلا به کمترین رقم طی ۷۰ سال گذشته رسید

صادرات نفت ونزوئلا حدود ۲۸ درصد در نیمه اول ماه ژوئن کاهش یافته و به پایین‌ترین حد طی ۷۰ سال گذشته رسیده است. صادرات فعلی برابر با ۳۲۵ هزار بشکه در روز است که از ۴۵۲ هزار بشکه صادر شده در ماه مه هم پایین‌تر آمده است.

صادرات نفت ونزوئلا به کمترین رقم طی ۷۰ سال گذشته رسید

به گزارش رویترز، صادرات نفت ونزوئلا حدود ۲۸ درصد در نیمه اول ماه ژوئن کاهش یافته و به پایین‌ترین حد طی ۷۰ سال گذشته رسیده است. مالکان و اپراتور‌های نفتکش‌ها قرارداد‌های خود را برای حمل نفت خام این کشور لغو میکنند.

چندین شرکت کشتیرانی به خاطر تهدید‌های آمریکا نفتکش‌های خود را از آب‌های ونزوئلا دور نگه داشته اند. آمریکا سعی میکند با قطع درآمد نفتی ونزوئلا که منبع درآمد دولت این کشور است، نیکلاس مادورو را منزوی و سرنگون کند.

شرکت نفت دولتی ونزوئلا و شرکای آن طبق قرارداد‌های مشترکی که با هم دارند تا امروز هفت محموله نفت خام و سوخت در ماه ژوئن به مشتریان بلندمدت خود مثل شرکت انی ایتالیا، رپسول اسپانیا و کوبامتالس کوبا صادر کرده اند.

این صادرات برابر با ۳۲۵ هزار بشکه در روز است که از ۴۵۲ هزار بشکه صادر شده در ماه مه هم پایین‌تر آمده است. اگر این سطح از صادرات در بقیه روز‌های این ماه ادامه داشته باشد، متوسط صادرات نفت ونزوئلا به پایین‌ترین حد از دهه ۱۹۴۰ خواهد رسید. اطلاعات ماهانه صادرات قبل از سال ۲۰۰۰ در دست نیست، ولی طبق گزارش وزارت نفت ونزوئلا، میانگین سالیانه آخرین بار از ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ در این حد ثبت شده بود.

ونزوئلا در اوایل ۲۰۱۹ قبل از آغاز تحریم‌ها حدود ۱.۴ میلیون بشکه در روز نفت صادر می‌کرد.

اطلاعات شرکت نفت دولتی ونزوئلا نشان می‌دهد اپراتور‌های نفتکش‌ها بارگیری ۵ محموله را که قرار بود در همین ماه انجام شود لغو کرده اند.

کاهش صادرات نفت ونزوئلا باعث شده شرکت نفت دولتی این کشور تولید خود را پایین بیاورد، چون فضایی برای ذخیره این نفت ندارد.

شرکت رپسول اسپانیا که به همراه شرکت انی نفت ونزوئلا را در ازای بازپرداخت بدهی این کشور دریافت می‌کرد، اعلام کرد کاملاً به قوانین بین‌المللی پایبند است.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها