وجود ۹ مدرسه کانکسی در زرند/ پیش بینی مشارکت ۲۰۰ میلیاردی خیران

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از وجود ۹ مدرسه کانکسی در شهرستان زرند خبر داد.

وجود ۹ مدرسه کانکسی در زرند/ پیش بینی مشارکت ۲۰۰ میلیاردی خیران

سید محمد واعظی نژاد، پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زرند اظهار کرد: با وجود ساخت و سازها بعد از زلزله سال ۸۳ در زرند اما همچنان سرانه فضای آموزشی این شهرستان کمتر از میانگین کشوری است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش ساخت و ساز فضای آموزشی در زرند به منظور جبران این کمبود، افزود: ۹۴ مدرسه با ساخت و ساز مصالح بنایی شهرستان زرند نیازمند تخریب و بازسازی است.

واعظی نژاد همچنین به وجود ۹ مدرسه کانکسی در شهرستان زرند گفت: باید برای بهسازی و جایگزینی فضای استاندارد و مقاوم این مدارس اقدام کنیم.

وی با اشاره به تحویل ۳۲۴ کلاس درس به آموزش و پرورش طی سال گذشته گفت: در سال جهش تولید به دنبال افزایش کلاس‌های درس هستیم به گونه‌ای که برای تحویل هزار کلاس درس هدفگذاری کرده ایم.

واعظی نژاد با اشاره به مشارکت ۹۷ میلیارد تومانی خیران در زمینه ساخت مدرسه بیان کرد: امسال حدود ۲۳ میلیارد جذب مشارکت خیران را داشته ایم که پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان امسال به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی با اشاره به نقش خیران در جبران کمبود فضای آموزشی گفت: به زودی تفاهم‌نامه ساخت ۱۲۰ مدرسه در کرمان به همت اتاق بازرگانی و یک مؤسسه خیریه امضا می‌شود که با این اقدام کمک شایانی به توسعه فضاهای آموزشی در استان می‌شود.

واعظی نژاد با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر گفت: نیاز است در خصوص این طرح تبلیغ و اطلاع‌رسانی کنیم تا از این طریق کمک خیران را جذب کرده و فضای آموزشی را توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نمونه‌هایی از اجرای طرح آجر به آجر را در استان کرمان شاهد بوده ایم، بیان کرد: به عنوان مثال با کمک‌های خرد ۹۵ خیر در بخش نوق شهرستان رفسنجان مدرسه ۸۰۰ متری با شش کلاس درس ساخته و تحویل آموزش و پرورش شد.

واعظی نژاد با اشاره به اینکه پروژه استخر زرند به دلیل تأمین نشدن اعتبار از سال ۹۰ و ۹۱ نیمه تمام رها شده است، گفت: با پی گیری های انجام شده سال گذشته سه میلیارد ریال اعتبار برای این منظور تخصیص یافت و این پروژه فعال شد.

وی گفت: در صدد هستیم با تأمین اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی پروژه گفته شده را به اتمام رسانده و تحویل آموزش و پرورش زرند دهیم.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها