چند نکته درباره مصرف دو میوه آبدار تابستانی

یک متخصص تغذیه به بیان نکاتی در خصوص مصرف هندوانه و طالبی در فصل گرما پرداخت.

چند نکته درباره مصرف دو میوه آبدار تابستانی

یک متخصص تغذیه به بیان نکاتی در خصوص مصرف هندوانه و طالبی در فصل گرما پرداخت.

به گزارش میزان، فرزاد شیدفر در خصوص خواص و مضرات هندوانه و طالبی بیان کرد: هندوانه و طالبی میوه هایی هستند که آب فروانی دارند و بیشتر افراد می توانند از آنها استفاده می کنند و مصرف آنها مشکل چندانی ایجاد نمی کند.

وی با اشاره به اینکه افراد دارای شرایط خاص باید مصرف این دو میوه را محدود کنند، ادامه داد: به طور کلی مصرف این دو میوه برای افراد سالم به ویژه در فصل تابستان توصیه می شود، چرا که هندوانه سزشار از پتاسیم و ویتاین های آ، سی و بی است.

این متخصص تغذیه ضمن اشاره به اینکه مصرف آب هندوانه به ویژه در فصل گرما سبب بالارفتن ذخیره آب بدن و جلوگیری از تشنگی و گرمازدگی می شود، افزود: هندوانه و طالبی دارای ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی هستند که مصرف آنها سبب رسیدن مواد مورد نیار به بدن می شود.

شیدفر در خصوص عوارض مصرف این میوه برای افراد مبتلا به دیابت گفت: این افراد باید از مصرف زیاد خوراکی هایی نظیر موز، آناناس، انبه و کشمش که قند فراوانی دارند، پرهز کنند، اما به دلیل اینکه بیشتر حجم هنداونه از آب تشکیل شده است و میزان قند موجود در آن زیاد نیست مصرف به اندزه این میوه برای افراد مبتلا به دیابت مشکل چندانی ایجاد نمی کند، اما این افراد باید این میوه را به اندازه مصرف کنند و از خوردن بی رویه آن خودداری نمایند.

وی با بیان اینکه مصرف پتاسیم و فسفر برای برخی از بیمران کلیوی مضر است، متذکر شد: از آنجایی که این بیماران در مصرف آب محدودیت دارند، باید در استفاده این میوه ها احتیاط کنند و حتما در مورد میزان مصرف آن با پزشک خود و کارشناس تغذیه مشورت نمایند، چرا که بیماری های کلیوی انواع مختلفی دارد و هر کدام از آنها شمال دستور العمل های تغذیه ای متفاوتی در خصوص میزان آب مصرفی، اندازه پروتئین دریافتی و میزان انرژی مصرفی مورد نیاز هستند.

منبع: تابناک

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها