مدیر سابق ایکس باکس: محال است پلی استیشن ۵ از ۵۰۰ دلار گران‌تر باشد

«آلبرت پنلو» مدیر سابق بخش بازاریابی برند ایکس باکس نظر خودش را در رابطه با قیمت کنسول‌ها به خصوص پلی استیشن ۵ در توییترش عنوان کرد.

مدیر سابق ایکس باکس: محال است پلی استیشن ۵ از ۵۰۰ دلار گران‌تر باشد

بعد از رویداد رونمایی از پلی استیشن ۵ و بازی‌های جدیدش، تنها سوالی که همچنان بی‌پاسخ مانده و البته اهمیت خیلی زیادی هم دارد، قیمت کنسول‌های نسل نهمی است. هر دوی شرکت‌های مایکروسافت و سونی به استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز روی آورده‌اند و به همین دلیل می‌خواهیم بدانیم قیمت دستگاه گیمینگ آینده خانه‌مان چقدر خواهد بود.

در همین راستا «آلبرت پنلو» مدیر سابق بخش بازاریابی برند ایکس باکس نظر خودش را در رابطه با قیمت کنسول‌ها به خصوص پلی استیشن ۵ در توییترش عنوان کرده:

من باور دارم که هرگز نباید گفت: هرگز.

اما در این مورد باید بگویم: محال است این کنسول (پلی استیشن ۵) گرانتر از ۴۹۹ دلار باشد.

پنلو برای مدت زیادی مسئولیت بازاریابی نسل‌های گوناگون کنسول مایکروسافت یعنی ایکس باکس، ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان را بر عهده داشته، بنابراین احتمالا می‌تواند به خوبی در این رابطه اظهار نظر کند، چرا که به اندازه کافی از رویکرد‌های تجاری صنعت گیم آگاه است. او باور دارد قیمت تعیین‌کننده پیروز نسل نهم خواهد بود، نه بازی‌های انحصاری.

قیمت در این نسل مهمترین فاکتور برای پیروزی خواهد بود. شاید حتی بیشتر از بازی‌های انحصاری.

به نظرم تا حالا در هیچ نسلی به اندازه این نسل مشخصات سخت‌افزاری، قابلیت‌ها و قیمت‌گذاری‌های مختلفی ندیدیم. شگفت‌انگیز است. یک نفر باید کتابی در این باره بنویسد.

هر دو شرکت سونی و مایکروسافت قبلا به خاطر قیمت‌گذاری‌های غلط ضربه خورده‌اند. پلی استیشن ۳ با قیمت عجیب ۵۹۹ دلار روانه بازار شد و همین موضوع عدم موفقیت کافی‌اش را رقم زد. در طرف مقابل ایکس باکس وان ۴۹۹ دلار بود و پلی استیشن ۴ با نرخ ۳۹۹ دلار معرفی شد، که موفقیتش معرف حضورتان است؛ بنابراین می‌توان تا حدی حق را به پنلو داد؛ قیمت فاکتوری بسیار مهم در نسل نهم خواهد بود و باید منتظر ماند و دید کدام‌یک می‌تواند نرخی مقرون به‌صرفه‌تر و مشتری‌پسند‌تر ارائه کند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن هستند که هر دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ دلار قیمت خواهند داشت.

منبع: ویجیاتو

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها