شناسایی 600 نفر از هنجارشکنان در سطح شهر تا ساماندهی 32 خوابگاه غیر دولتی

داستان مشهد گفت: در سال گذشته حدود 600 نفر از هنجارشکنان ( اراذل و اوباش) در سطح شهر شناسایی شدند و بیش از 50 نفر از آنها فراخوانی شده‌ و سجل کیفری در این زمینه تشکیل شده است.

شناسایی 600 نفر از هنجارشکنان در سطح شهر تا ساماندهی 32 خوابگاه غیر دولتی

به گزارش خبر فوری به نقل از میزان، غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی ، با اشاره به اجرای موفقیت آمیز سیاست‎های ابلاغی خلاصه‌ای از اهم اقدامات انجام شده در سال 1395 بیان کرد.

وی به اقدامات درحوزه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: معرفی شعب ویژه مبارزه با جرائم رایانه‌ای در دادسراهای سطح استان به دادستانی کل کشور و تعیین و معرفی قاضی کشیک جرائم رایانه‌ای دادسرای مشهد در راستای ابلاغیه دادستانی کل کشور از اهم اقدامات در این حوزه است.


صادقی خاطرنشان کرد:درحوزه رسیدگی به جرایم خشن نیز طرح ارتقاء امنیت و ساماندهی حاشیه شهر در معیت پرسنل نیروی انتظامی منجر به پاکسازی کال دروی و مناطق حاشیه‌ای شد.


دادستان مشهد تصریح کرد: شناسایی حدود 600 نفر از هنجارشکنان ( اراذل و اوباش) در سطح شهر و شروع به تشکیل سجل کیفری که بیش از 50 نفر از آنها فراخوانی شده‌ و ضمن تشکیل سجل کیفری برای ایشان ارشادات و اقدامات لازم صورت گرفته است.


صادقی افزود: بازسازی صحنه درجرایم خشن که باعث کاهش محسوس جرم درمحله‌های جرم خیز شده و موجب رضایت مندی شهروندان شده، همچنین اختصاص یک شعبه بازرسی ویژه جهت رسیدگی به جرائم خاص و خشن که پرونده‌های اینگونه جرایم خارج از نوبت و با دقت و سرعت بیشتری رسیدگی و اتخاذ تصمیم شوند.

دادستان مشهد به مجموعه اقدامات درحوزه پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: کمیته تدبیر ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری با حضور مقامات قضایی دادسرا، مدیران زندان‌های استان و مشهد و سایر مسئولین ذیربط در سال 1395 شش جلسه برگزار کرده است و در این شش جلسه مصوباتی در راستای کاهش جمعیت زندان‌ها به تصویب اعضای جلسه رسید.


وی اضافه کرد: باتوجه به کلیه اقدامات انجام شده در سال 1395، میانگین ورود‌ی‌ها در طی 10 ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال 94، 7.54 درصد کاهش و میانگین موجودی 5.91 و جمعیت کانون اصلاح و تربیت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.70 درصد کاهش داشته است همچنین آمار بازدید قضات از زندان نیز در دی ماه سال 95 به نسبت سال 94، 7 برابر افزایش یافته است.


صادقی تصریح کرد: تشکیل و برگزاری جلسات کمیسیون ساماندهی زنان و دختران آسیب دیده ودر معرض آسیب و بازدید از مرکز بازآفرینی زنان آسیب دیده توس، ساماندهی 32 خوابگاه غیر دولتی سطح شهرستان مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که برای اولین بار در سطح کشور شورای نظارت بر خوابگاه‌های غیر دولتی در مشهد مقدس تشکیل شده است.


دادستان مشهد در پایان خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین پیش نویس دستورالعمل ساماندهی آتلیه‌های عکس و فیلم با همکاری دستگاه‌های ذیربط در راستای کاهش جرایم و تخلفات این حوزه و تشکیل کمیته پیشگیری از حوادث گازگرفتگی و بازدید کارشناسان سازمان نظام مهندسی از منازل مسکونی در مشهد مقدس و تاثیر آن برکاهش آمار فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی در مشهد مقدس از اهم اقدامات بوده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها