Ocean Bay قربانی گرسنگی؛

اسب مسابقه‌ای مشهور و محبوب ونزوئلا کشته و خورده شد

قصابی کردن هولناک یک اسب مسابقه معروف و محبوب در ونزوئلا نمایانگر وخامت اوضاع در این کشور بحران زده است.

اسب مسابقه‌ای مشهور و محبوب ونزوئلا کشته و خورده شد

ونزوئلایی های درمانده تلاش دارند در شرایطی که کشورشان به شدت از فروپاشی اقتصادی و کمبود مواد غذایی و دارویی رنج می برد شکم خود را سیر نگه دارند و در این مسیر ناچار به دزدیدن و کشتن اسبی مسابقه ای می شوند که بسیاری او را شناخته و دوست دارند. اسب مذکور با نام Ocean Bay که بسیاری از مهم ترین جوایز مسابقات اسب دوانی در ونزوئلا را کسب کرده بود، روز گذشته دزدیده و قصابی شد، اتفاقی که مانند بمب در این کشور صدا کرده و خشم عمومی را حتی در چنین شرایط دشواری در پی داشته است.

رامون گارسیا، مربی قدیمی این اسب نر در توئیتی در این باره چنین گفته است: «چه ننگی، این ونزوئلایی که من در آن بزرگ شده ام نیست».

کشاورزان و دامپزشکان ونزوئلا موارد متعددی از کشته شدن اسب ها در این کشور به عنوان منبع غذایی را در سال های اخیر گزارش کرده اند. بر اساس آمارهای سازمان جهانی غذا، اکنون در ونزوئلا از هر ۳ نفر یک نفر گرسنه است. اگر چه کشتن حیوانات اهلی و غیراهلی که منبع غذایی به شمار نمی آیند در سال های اخیر در ونزوئلا و به دنبال وخامت اوضاع اقتصادی در این کشور بالا گرفته اما قصابی شدن Ocean Bay با آن شهرت و محبوبیت حتی مردم گرسنه و درمانده ونزوئلا را نیز تکان داده است.

در سال ۲۰۱۶، این اسب نر توانست در دو مورد از سه مورد مسابقات قهرمانی ونزوئلا موسوم به Triple Crown به مقام قهرمانی دست یابد. این اسب متحمل یک آسیب دیدگی سخت نیز شد اما سال آینده بار دیگر به مسابقات بازگشته و در ۵ مسابقه دیگر قهرمان شد. یک نقاش با انتشار تصاویری از این اسب در فضای مجازی به این حادثه واکنش نشان داده و بسیاری دیگر نیکلاس مادورو ، رییس جمهور ونزوئلا را به خاطر دچار شدن مردم این کشور به چنین شرایطی سرزنش کرده اند.

منبع: روزیاتو

24

حجم ویدیو: 3.37M | مدت زمان ویدیو: 00:00:40 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها