همتی را تحت فشار نگذارید

رئیس کل پیشین بانک مرکزی گفت: به رئیس جمهور، معاون اول توصیه می کنم برای آنکه نام نیک ازخودش بجای بگذارند، به رئیس بانک مرکزی فشار نیاورند.

همتی را تحت فشار نگذارید

برنامه «بدون خط خوردگی» در خصوص نوسان در بازار ارز با دکتر طهماسب مظاهری رئیس کل پیشین بانک مرکزی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

طهماسب مظاهری با اشاره به تجمع برخی فعالین ارزی در مقابل بانک مرکزی برای تأمین اعتبارات ارز نیمایی گفت: تجمع یک راه حل کارشناسی نیست؛ ممکن است تجمع بتواند به عنوان راه حل سیاسی قلمداد شود اما از نظر کارشناسی، تجمع کسانی که حقی را مطالبه می کنند، به نتیجه نمی رسند.

*مغز دولت روی موتور چاپ پول قفل کرده است

وی با اذعان به اینکه بانک مرکزی روزهای سختی را سپری می کند، اظهار کرد: حقیقت آن است بانک مرکزی سخت ترین روزهای خود را در دوران پس از انقلاب سپری می کند زیرا موتور تولید نقدینگی کماکان کار می کند و دولت برای تأمین نیازهای بودجه هیچ فکر مشخص و معنی داری غیر از چاپ پول ندارد.

رئیس کل پیشین بانک مرکزی درباره دیگر دلایل وضعیت موجود بازار ارز اظهار کرد: دولت برای تأمین نقدینگی خود و رفع نیازهای بودجه ای، نیم نگاهی به بازار سرمایه کرده که البته خیلی خطرناک است و اگر دولت این کاری را ادامه دهد، از قرض گرفتن از بانک مرکزی خطرناک تر است. زیرا هم شاهد رشد نقدینگی خواهیم بود و هم باعث آسیب رسیدن به اعتماد مردم به بازار سرمایه خواهد شد.

*روحانی و نوبخت اصلاحات را از خودشان شروع کنند!

وی خطاب به دولت توصیه کرد: نقطه شروع همه اصلاحات در نظام اقتصادی، سازمان برنامه و بودجه و رئیس جمهور است که برای تأمین نیازهای دولت تدبیری غیر از آنچه در این هفت سال دنبال کردند، بیندیشند.

مظاهری رئیس کل بانک مرکزی را دانا و مقتدر توصیف کرد و افزود: همتی آمادگی دارد اقدامات اصلاحی را انجام دهد و برای این کار، باید بانک مرکزی را به حال خود بگذارد و اگر این کار انجام شود، بازار ارز یک آرامشی خواهد داشت. البته وقتی از آرامش بازار ارز سخن می گوییم، به این معنی نیست که قیمت ارز ثابت بماند بلکه شاهد تغییر با شیب ملایم و از همه مهم‌تر پیش‌بینی پذیر برای فعالان اقتصادی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی در دوران مدیریت جدید، تعهدهای ارزی را خود را به زمان دیگری موکول نکرده است، عنوان کرد: بانک مرکزی چه در برابر تعهدات خارجی و چه در برابر تعهدات داخلی برای مردم و فعالین اقتصادی ایران، مسئولیت پذیر بوده است.

*دولتا! مرد نکونام نمیرد هرگز؛ اما...

رئیس کل اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه به نظر می رسد دولت قصد دارد در یک سال آخر، نرخ ارز را به صورت دستوری کاهش دهد، اظهار کرد: دولت قصد دارد با فشار بر مدیریت بانک مرکزی قصد دارد مدعی شود نرخ ارز را کنترل کرده است تا فقط به عنوان آمار در کارنامه خود قرار دهد.

مظاهری تصریح کرد: توصیه ام به رئیس جمهور، معاون اول و سازمان برنامه و بودجه این است که برای آنکه نام نیکی از خودشان به جای بگذارند، فشار اداری و مدیریتی به رئیس بانک مرکزی نیاورند تا مجبور نشود خارج از توان خود کاری انجام دهد.

منبع: رادیو گفت و گو

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ن
    0

    حالا جناب همتی تافته جدا بافته نیست از خودشونه

  • تمشکال
    0

    وقتی اوضاع اقتصادی متاثر از روند داخل و خارج است همیاری و همفکری همه مسئولان نظام می تواند راه برون رفت را هموار نماید همه ارکان نظام باید در هم افزایی برای پیشبرد امور اقتصادی تلاش نمایند و این مشکل قائم به شخص نمی تواند تلقی شود

  • مهران
    0

    خیلی هم عالی به این نتیجه می‌رسیم که چون نمی‌خواهیم مذاکره کنیم تاوانش را مردم باید بپردارند مردم فدای خود خواهی وا هی وقتی میدانید چاره ای جز مذاکره ندارید چرا بجاش پول چاپ می‌کنید همون کاری که ونزوئلا کرد حال پولشو کیلویی حساب میکنند

    نظرات شما -
    • ایرانی زرنگ
      0

      شما و امثال شما کی میخواهید واقعیت رو بفهمید. هی شما رو گول زدن با مذاکرات، بابا به خودتون بیائید و مطالعه بکنید. مشکل کشور ما سوء مدیریت از نوع تعمدیه، مذاکره کشکه و بهانه رای جمع کردن، سطحی نگر نباشید. اینجا عواملی هست که نمیخواد این کشور آباد بشه ، راه حل عبور از مشکلات هم قطع دستشونه به هر وسیله ای ، اونوقت می بینی جماعت لیبرال یک عمر کلاه سرمون گذاشتن و به بهانه مذاکرات تو هر زمینه ای ماموریت رفتن و حق ماموریت به یورو گرفتن و زن و بچه شون هم با پول من و شما یعنی بیت المال رفتن تفریح، اونها بدون حق ماموریت و کادو میمیرن ، وضعیت اروپا و امریکا رو ببین ، زائیدن. توقع داری تو مذاکره چه چیزی بدست بیاریم، صلح کنیم و بشیم مصر؟؟؟ الان برو مطالعه کن یکی از بدبخت ترین کشورهای دنیا مصر، اتفاقاً مسئولینش هم لائیک و بی دین هستن و با آمریکا فالوده میخورن، تو بیکاری رکورد زدن. مطالعه کنید تا بعد از 1400، یک روحانی دیگر به مملکت تحمیل نشه.

  • دلسوخته
    0

    زمانیکه جهانگیری وروحانی ازمهارتورم یامسکن صحبت میکنندادم خجالت میکشه نمیدانم هفت سال است هیچی ندیدندوقتی صحبت های ایناراادم میخونه تبلیغات انتخابات دوردوم روحانی یادادم میفته نمیدانم جهانگیری باکدام رویی دوباره درنشرییات ظاهرمیشه بنده که ازعوض اونها خجالت میکشم اگرکسی جای اونهابودمثل الچی بیک رئیس جمهوراول اذربایجان فرارمیکنه میره یک روستازندگی میکنه

  • علی
    0

    همتی قوی ترین و کارآمد ترین آدم دولت روحانی است ارزش کار او در این مدت بعدها شناخته میشه

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      آواز دهل از دور خوش است. هر تصمیمی باید از لحظات اولیه تاثیر خودش رو بگذاره و اگر نگذاشت بدون بهش میگن تصمیم کشکی. قیمت دلار نشان دهنده کارآمدیشه

  • بی‌نام‌
    0

    خبر فوری خبر لحظه‌ای جدید دلار از فرودگاه بلند شده و در حال پروازه لطفآ پیگیری کنید

  • اسرا
    0

    آدم از کارای این روحانی می مونه به اونایی که باید فشار بیار نمی یاره زورش به آدم پرتوان و دلسوز می رسه خیلی مدیریت داشت ایت اختلاسا صورت نمی گرفت. خودش توان نداره لاقل بذاره دوتا توانمند خدمت کنند.این بنده خدا این اوضاع و معلوم نبود چی میشد سروسامان داده. بره اون مدیرای کم توان و بر داره. آخه ملت چه گناهی کردن!!!

  • اریو
    0

    اگ معیارها و پارامترهای دادگاههای خود ج اسلامی درسال 57. و58 رو در نظر بگیریم با فسادها ودزدیها و مدیریتهای غلط 40 ساله تقریبا باید بیش از 85% از سران ج اسلامی ب جوخه مرگ سپرده بشن همونجور ک سران نظام پهلوی اعدام شدن و اتهامات وجرمهاشون درهمین حد بود چ بسا خیلی کمتر

  • Mohsen am
    0

    تحت فشار نزارنش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اها یادم نبود مردم باید تحت فشار باشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها