ابتلای ۵۷ درصد گرگانی ها به کرونا

استاندار گلستان گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا، نسبت شیوع و ایمنی گله ای در مراکز استان ها بررسی شده و در ۳۱ مرکز استان، گرگان در بین سه شهر اول قرار دارد.

ابتلای ۵۷ درصد گرگانی ها به کرونا

هادی حق شناس، ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهارکرد: روند شیوع کرونا در گلستان در روزهای اخیر صعودی بوده و اگر مسائل بهداشتی رعایت نشود، محدودیت ها دوباره اعمال می شود.

وی افزود: در ستاد ملی مقابله با کرونا، نسبت شیوع و ایمنی گله ای در مراکز استان ها بررسی شده و در ۳۱ مرکز استان، گرگان در بین سه شهر اول قرار دارد.

حق شناس با بیان این که براساس بررسی های وزارت بهداشت سه شهر قم، گرگان و رشت در رده اول تا سوم هستند، ادامه داد: در گرگان ۵۷ درصد مردم کرونا گرفته ولی متوجه کرونا خود نشدند لذا پیک دومی در گرگان نخواهیم داشت.

وی ضمن تشکر از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان استان، بیان کرد: از هشتم اسفندماه به مدت یک هفته بسیاری از مراکز استان تعطیل شد در حالی که این تعطیلات از هشت فروردین در کشور اتفاق افتاد و این تعطیلات زودهنگام توانست جلوی شیوع بیش تر بیماری را بگیرد.

حق شناس اضافه کرد: ما از پیک اول بیماری عبور کردیم اما بسیاری از استان ها هنوز به پیک اول نرسیده اند.

وی بیان کرد: اگر مردم استان، تمام پروتکل ها را رعایت کنند وارد پیک بعدی نخواهیم شد لذا رعایت اصول بهداشتی از ضروریات عبور از این بیماری است.

وی گفت: از هر پنج شغل چهار شغل متأثر از کرونا است و در دنیا به عنوان بزرگترین بحران بعد از بحران سپتامبر عنوان می شود.

استاندار گلستان تأکید کرد: اگر مردم رعایت نکرده و شیوع کرونا بیش تر شود ناچاریم که تمام محدودیت ها را برگردانیم و این کار باعث می شود بیکاری و به تبع آن آسیب های اجتماعی زیاد شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها