کشف قاچاق ارز در فرودگاه شیراز ۱۴ برابر افزایش یافت

فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان و فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز گفت: در ۳ ماه ابتدایی امسال بالغ بر ۱۴۵ میلیارد ریال ارز قاچاق کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۴ برابری داشته است.

کشف قاچاق ارز در فرودگاه شیراز ۱۴ برابر افزایش یافت

سرهنگ اسد زراعت‌گر، اظهار داشت:در سه ماهه نخست امسال 30 میلیون ریال کالای قاچاق در فرودگاه شهید دستغیب شیراز کشف و ضبط شده ‌که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که بالغ بر 22 میلیارد ریال بوده، تقریبا 70 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: همچنین در همین مدت بالغ بر 145 میلیارد ریال ارز قاچاق کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 9 میلیارد و 846 میلیون ریال بوده است افزایش 14 برابری داشته است.

سرهنگ زراعت‌گر با بیان اینکه در سال 97 کشفیات کالای قاچاق 30 میلیارد و 164 میلیون و 475 هزار ریال بوده است، افزود: سال 98، 21 میلیارد و 70 میلیون و 560 هزار ریال کالای قاچاق کشف شد که نسبت به سال 97، شاهد کاهش 30 درصدی بوده‌ایم.

سرهنگ زراعت‌گر از کشف 38 میلیارد و 172 میلیون و 980 هزار ریال قاچاق ارز در سال 97 خبر داد و گفت: سال گذشته 46 میلیارد و 248 میلیون و 980 هزار ریال ارز قاچاق کشف شد که این آمار نسبت به سال 97، 21 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز ادامه داد: با توجه اطلاع‌رسانی مسافرین قبل از ورود به گیت‌های پلیس خوشبختانه در یک سال گذشته کشفیاتی مبنی بر طلای قاچاق نداشتیم.

وی میزان کشفیات انواع مواد مخدر که به روش‌های متفاوت ازجمله جاسازی‌های پیچیده در وسایل همراه، جاسازی در بدن به روش بلع و .. بوده را در سال 98 بالغ بر 70 کیلو 158 گرم اعلام کرد و گفت: با چهره‌زنی و دقت عمل مأموران در گیت‌های بازرسی این کشفیات محقق شده ‌که نسبت به سال 97، که 40 کیلو 899 گرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده این آمار 71 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ زراعت‌گر بیان کرد: در سال گذشته مقدار7 هزار و 350 سی سی شربت متادون، 21 هزار و 892 قرص متادون و ترامادول نیز کشف شد.

رئیس پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز تصریح کرد: همچنین در سه ماهه نخست امسال مقدار تقریبی 3 کیلو و 706 گرم انواع مواد مخدر اعم از سنتی و صنعتی کشف شد.

سرهنگ زراعت‌گر با بیان اینکه پیشگیری از خروج مواد مخدر از مرزهای هوایی یکی از وظایف ذاتی پلیس فرودگاه است، گفت: کشفیات یادشده به ترتیب شامل تریاک، هروئین، حشیش و غیره است.

وی با بیان اینکه در تداوم اجرای کنترل امنیتی خودروهای ورودی به فرودگاه شیراز، ماموران پلیس فرودگاه موفق شدند در سال گذشته تعداد یک‌هزار و 917 دستگاه خودرو سواری دارای دستور قضایی را شناسایی و توقیف کنند، ‌افزود: در 3 ماهه نخست امسال نیز تعداد391 دستگاه خودروی دارای دستور قضایی توقیف و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شده است.

سرهنگ زراعت‌گر با بیان اینکه شهروندان عزیز باید بدانند که رعایت قوانین، امنیت و آسایش مردم و برخورد با جرائم اولویت ماموریتی ما بوده و پلیس فرودگاه با استفاده از نیروهای مجرب و آموزش دیده و با به‌کارگیری دستگاه‌های کمک بازرسی و تجهیزات پیشرفته اقدام به شناسایی افراد سود‌جو ، فرصت‌طلب متخلف و مجرمین می‌کند و اجازه هیچ‌گونه تحرکی به افراد متخلف و قاچاقچی را نخواهد داد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها